تعطیلی تالارهای پذیرایی بوشهر و سرگردانی مردم
پیغام: متصدیان تالارهای پذیرایی بوشهر گلایه مندی خود را از سردرگمی در برابر دستورالعمل تعطیلی مراکز برگزاری جشن های عروسی درهفته های اخیر اعلام کردند.
كدخبر: 113614
1398/12/17

 پیغام: متصدیان تالارهای پذیرایی بوشهر گلایه مندی خود را از سردرگمی در برابر دستورالعمل تعطیلی مراکز برگزاری جشن های عروسی  درهفته های اخیر اعلام کردند.

به گزارش«پیغام» روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان بوشهرنوشت؛ آنها می گویند در قضیه بروز کرونا هیچ کس مقصر نیست نه تالار، نه مشتری های تالار که هزینه پیش پرداخت جشن خود پرداخته و نه دولت که بنا به ضرورت نفع عمومی مجبور به تعطیلی کلیه جشن ها شده است.

براساس اعلام اتاق اصناف، آنها می گویند قانون در برابر تعطیلی های این گونه سکوت کرده است. موضوع تعطیلی تالارهای پذیرایی به صورت غیر مترقبه پیش آمده و ما از قبل نمی دانستیم که قرار است چنین مشکلی در ایران رخ دهد به همین دلیل و با توجه به تجربه سال گذشته که با شوک بزرگ تورمی مواجه شدیم تمام پیش پرداخت اخذ شده از مشتری های خود در این ایام را صرف خرید مواد اولیه و عیدی و پاداش سالانه پرسنل تالار نمودیم و بخش عمده نقدینگی موجود را هزینه کرده ایم.

آنها ادامه می دهند: چشم امیدمان به برگزاری مراسم شهروندان بود که ناگهان ویروس کرونا ایران را درنوردید،اما شرط عقل است که ما در برابر بیماری احتیاط های لازم را لحاظ کنیم. دولت هم در یک تصمیم درست و عقلانی اقدام به صدور دستورالعمل منع برگزاری جشن های عروسی و کلیه مراسم عمومی نمود.

متصدیان تالارهای بوشهر خاطرنشان می کنند: ما اخلاقا خود را مکلف به بازپرداخت هزینه مراسمی که به دلیل کرونا لغوشده اند می دانیم اما در حال حاضر جیب مان خالی است. دولت باید به داد ما برسد. شایسته است دولت مبلغی را به عنوان وام قرض الحسنه به ما بپردازد تا بتوانیم جوابگوی مشتری های مان باشیم.

تالارداران بوشهری می گویند ما در سه ماه رمضان و محرم و صفر تعطیل هستیم یعنی عملا اردیبهشت و مهرماه و آبان ماه سال ۱۳۹۹ تعطیل هستیم و تراکنش مالی نداریم. قبل از آن هم در تابستان قرار داریم که گردش مالی تالارهای بوشهر تقریبا صفر است. فروردین و اردیبهشت هم که احتمالا درگیری عمومی با کرونا ادامه خواهد داشت و باز هم با فقر منابع مالی مواجه ایم. به همین دلیل دولت باید به داد ما برسدوبااختصاص تسهیلات امکان بازپرداخت بیعانه ها را فراهم کند.

منبع: