والدین به طور جدی کودکان را در برابر بیماری کرونا مدیریت کنند
پیغام: یک روان شناس کودک و نوجوان گفت: در شرایط کنونی والدین باید به طور جدی کودکان را در برابر اثرهای روانی منفی ناشی از شیوع ویروس بیماری کرونا مدیریت کنند.
كدخبر: 113617
1398/12/17

 پیغام: یک روان شناس کودک و نوجوان گفت: در شرایط کنونی والدین باید به طور جدی کودکان را در برابر اثرهای روانی منفی ناشی از شیوع ویروس بیماری کرونا مدیریت کنند.

به گزارش «پیغام»، مریم عباسی  در گفت و گو با ایرنا افزود: جامعه اکنون در شرایط سختی قرار دارد این استرس‎ها و نگرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا حال همه را بد کرده اما خوب است در کنار این نگرانی‎ها مراقبت لازم از کودکان به عنوان دوربین‌های فیلم‌برداری اطراف ما صورت گیرد.

وی بیان کرد: کودکان اکنون همه موضوع‎ها را مانند یک دوربین فیلم‌برداری ضبط می‌کنند پس با این وجود آرامش والدین در شرایط کنونی برای کودکان بسیار حائز اهمیت است.

عباسی ادامه داد: زمانی که همه افراد خانواده در کنار هم هستند خوب است کنار کودکان بنشینند و برای آنها که تاکنون بسیار از کرونا شنیدند تعریف کنند که ویروسی به نام کرونا وارد کشور شده که شبیه به سرماخوردگی و با اندکی شدت بیشتر است.

وی افزود: همچنین باید به آنها گوشزد شود که پزشکان برای از بین بردن ویروس کرونا یک سری مراقبت‎هایی را تجویز کردند که شستن دست و استفاده از ژل ضدعفونی کننده یکی از راه‎های مهم است.

عباسی یادآور شد: خوردن میوه و سبزی، ماندن در خانه و نرفتن به مدرسه و استفاده از ماسک دیگر راه‎کارهایی است که باید مورد توجه جدی کودکان قرار گیرد.

وی گفت: در شرایط سخت امروزی آرامش والدین به عنوان الگوی کودکان بسیار اهمیت دارد زیرا از انتقال استرس به کودکان به شکل‎های مختلفی چون شب ادراری، بیقراری، خشم، وسواس و اضطراب جلوگیری می‌کند.

 براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در استان بوشهر به عنوان آخرین استانی که از وضعیت سفید خارج شده تاکنون پنج نفر مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند.

منبع: