نماینده مجلس: سلامت کارگران و کارمندان در خطر است
پیغام: نماینده مردم تهران در مجلس از بازگشت ساعت کاری ادارات به روال عادی انتقاد کرد و گفت: آیا کارمندان و کارگران رویین تن هستند؟
كدخبر: 113640
1398/12/19

پیغام: نماینده مردم تهران در مجلس از بازگشت ساعت کاری ادارات به روال عادی انتقاد کرد و گفت: آیا کارمندان و کارگران رویین تن هستند؟

به گزارش «پیغام»؛ فریده اولادقباد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: چرا تصمیمات چندگانه درباره ساعت کاری ادارات گرفته می‌شود؟ مگر بنا بر مصوبه ستاد مقابله با کرونا که هدف اصلی آن پیشگیری و کنترل این بیماری و صیانت از جان افراد است برای کاهش ساعت اداری تصمیم گرفته نشده بود، پس چرا این کاهش ساعت کاری برای کارگران و کارمندان اجرایی نشد؟

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: آیا کارمندان و کارگران رویین تن هستند؟ مگر این امکان وجود ندارد که این افراد برای خانواده‌هایشان ناقل ویروس شوند؟ درخواست ما این است در مواردی که امکان دورکاری و یا شیفتی شدن ادارات هست این کار انجام شود و در غیر این صورت نسبت به کاهش ساعت کاری ادارات اقدام شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: بسیاری از کارگران و کارمندان سلامتشان در معرض خطر است، چه نهادی پاسخگوی آنها خواهد بود؟ همچنین این سوال وجود دارد که آیا برای ضدعفونی کردن محل کار کارمندان و کارگران که می‌تواند آلودگی زیادی داشته باشد فکری شده است؟

اولادقباد در پایان ضمن قدردانی از کادر پزشکی، پرستاری و بهداشت و درمان برای انجام رسالت خطیر خود در این موقعیت همچنین خواستار ارائه گزارشی درباره میزان تجهیزات در اختیار بیمارستان‌ها برای مقابله با کرونا شد.

منبع: