اسکان مسافر در خانه‌های مبله گناوه و دیلم ممنوع است
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‌های گناوه و دیلم گفت: پذیرش و اسکان مسافر و گردشگر در خانه مسافر و خانه‌های مبله این شهرستان‌ها ممنوع است و با متخلفان برخورد خواهد شد.
كدخبر: 113644
1398/12/19

 به گزارش «پیغام»؛حمزه بهاگیر روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تصمیم اتخاذشده استانی، تمامی صاحبان املاک و شهروندان شهرستان‌های گناوه و دیلم حق پذیرش و اسکان مسافران و گردشگران را ندارند.

وی اظهارداشت: به افرادی که اقدام به معرفی، تبلیغ، راهنمایی یا اسکان مسافر در خانه‌های مبله کنند اخطار داده می‌شود، در صورت رعایت نکردن برخورد قانونی با آنان خواهد شد.

بهاگیر گفت: با توجه به تصمیم‌های اتخاذشده و به منظور حفظ سلامتی خود و کمک به پیشگیری از بیماری کرونا این اداره موظف و متعهد است که  متخلفان را به مراجع قضایی و انتظامی معرفی کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناوه و دیلم ادامه داد: نصب هرگونه اطلاعیه پذیرش مسافر برای خانه‌های مبله ممنوع و تخلف است و صاحب شماره، صاحب ملک، صاحب مکان تبلیغی به عنوان متخلف شناخته می‌شوند.
وی گفت: هیچ یک از مشاوران املاک حق واگذاری یا راهنمایی خانه‌های مبله را ندارند و پذیرش مسافر در سایر اماکن غیر اقامتی از جمله سفره‌خانه، مغازه و خانه باغ‌ها نیز ممنوع و تخلف است.

بهاگیر بیان کرد: واحدهایی که اقدام به تبلیغ یا معرفی خانه مبله یا اسکان مسافر کنند با معرفی و همکاری مقام قضایی مهروموم و با صاحبان آن مطابق قانون برخورد خواهد شد. 
رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری گناوه و دیلم گفت: تبلیغ و معرفی خانه مبله در فضای مجازی ممنوع و تبلیغ کننده، صاحب گروه و کانال موظف به حذف فوری تبلیغ و معرفی فرد متخلف است.
وی از اهالی شهرستان‌های گناوه و دیلم خواست تخلفات را به شماره ۰۹۳۳۶۲۸۱۲۶۵ پیامک کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

منبع: