۱۹ باب خانه مسافری غیر مجاز در استان پلمب شد
پیغام: سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه گذاری استان بوشهر گفت: در راستای اجرای مصوبه کمیته استانی مبارزه با کرونا و با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی طی دو روز گذشته ۱۹ باب خانه مسافری (مبله ) غیر مجاز در استان پلمب شد.
كدخبر: 113664
1398/12/24

به گزارش «پیغام»؛ سکینه سالاری  افزود: برخی از هم وطنان بدون توجه به تذکرها و اطلاعیه های ستاد به استان بوشهر سفر کرده و اغلب در شهرهای نزدیک به مرکز استان اقامت کرده اند که این موضوع نیز در یکی دو روز گذشته پیگیری و محل‌های اقامتی غیرمجازی که در این شهرها در ایام اسکان داده بودند پلمب شدند و با متخلفینی که اینچنین با سلامت مردم معامله کردند برخورد قانونی می‌شود.

وی با تاکید برسفر نکردن هموطنان در شرایط اضطراری کنونی گفت: از هموطنان خواهشمندیم به اطلاعیه های ستاد استانی مبارزه با کرونا استان بوشهر توجه کنند و تا مهار نشدن این بیماری خطرناک از سفر های غیر ضرور خودداری کنند.

سالاری با اشاره به مهمان نوازی مردم بوشهر گفت: مردم این استان همواره میزبان خوبی برای هموطنان بوده است و گواه این مدعا سفر همه ساله میلیون ها گردشگر به این استان است ولی در شرایط خاص کنونی برای حفظ سلامت و آرامش جامعه صلاح در خانه ماندن است و قطعا با تهدید کنندگان سلامت و آرامش جامعه بدون مماشات برخورد قانونی و قاطع صورت خواهد گرفت.

نماینده میراث فرهنگی جزیره خارگ گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برپایی کمپ گردشگری و تور مسافرتی در جزیره خارکو ممنوع است.

 علی جوکار افزود:  برهمین اساس روز گذشته با گزارش‌های مردمی متوجه برپایی یک کمپ گردشگری در جزیره خارکو نزدیک به جزیره خارگ شدیم و با اقدامات صورت گرفته و همکاری دستگاه‌های قضایی و انتظامی نسبت به جمع آوری آن اقدام شد.

وی ادامه داد: جزیره خارکو یکی از جزایر خالی از سکنه و نزدیک به جزیره خارگ است و شرایط مناسبی برای تبدیل شدن به منطقه گردشگری را دارد ولی در شرایط و موقعیت استراتژیکی کنونی

وممنوعیت برپایی این نوع کمپ‌ها در جزیره بدون هماهنگی دستگاه‌های ذیربط ، نسبت به جمع آوری آن اقدام شد.

جوکار تاکید کرد: از هموطنان خواهش می کنیم برای سفر به جزیره خارکو برنامه ریزی نکنند.

نماینده میراث فرهنگی جزیره خارگ گفت: مردم این جزیره نسبت به پذیرش نکردن مهمان در ایام نوروز و اسکان آنان در هتل، بومگردی‌ها و مهمانسراها اقدام نکنند.

وی ادامه داد: زیرساخت های بهداشتی در این جزیره در حدی نیست که بتوانیم ویروس کرونا را کنترل کنیم و بهترین حالت برای پیشگیری از شیوع این ویروس خطرناک در جزیره خارگ در خانه ماندن و مسافرت نکردن و همچنین کمتر شدن دید و بازدیدها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

جوکار گفت:با توجه به موقعیت این جزیره و مهاجر پذیر بودن آن بیشتر ساکنان این جزیره از قشر کارگر و کارمند هستند و برخی مسافران به اجبار باید به این جزیره مسافرت کنند و ما نیز تدابیری برای جلوگیری از شیوع این ویروس در جزیره با همکاری مراکز بهداشتی و درمانی انجام می‌دهیم ، اما باز هم از مردم درخواست داریم برای کارهای غیر ضروری به این جزیره سفر نکنند و برای زدن کمپ در جزیره خارکو نیز اقدامی صورت نپذیرد.

منبع: