بازارچه خاتون بوشهر محل تولید اقلام پیشگیری از کرونا شد
پیغام: مدیرعامل سازمان مردم نهاد زنان مدیرکارآفرین استان بوشهرگفت: با تعطیلی بازارچه خاتون بوشهر به عنوان مرکز تولیدات زنان کارآفرین، این مرکز تبدیل به محل تولید اقلام پیشگیری از کرونا شد.
كدخبر: 113667
1398/12/24

 

به گزارش «پیغام» کلثوم سادات پور تنگکی درگفت و گو با ایرنا افزود: بازارچه خاتون بوشهر با مدیریت سازمان مردم نهاد زنان مدیرکارآفرین از ۱۵ اسفندماه تا آخر دوره بحران کرونا تعطیل و غرفه داران آن نیز از پرداخت اجاره بها در این دوره معاف شدند.

وی بیان کرد: در این رابطه باتوجه به کمبود ماسک بیمارستان‌ها، تولیدی‌های بازارچه شامل تولیدی  پوشاک خلیفه و گل مریم، در یک حرکت جهادی اقدام به آغاز تولید ۲۰ هزار ماسک رایگان برای بیمارستان قلب و و خانواده های آسیب دیده، بدسر پرست و بی سرپرست کرده است.

 پورتنگکی ادامه داد: تولیدی شمسی و خلیفه با گروه‌های زیرمجموعه در آبپخش نیز یک روز در میان ۲۰هزار ماسک را به بیمارستان خلیج فارس تحویل می‌دهند و اکنون در سه شیفت مشغول به دوخت هستند.

وی یادآور شد: دیگر اعضای این سازمان نیز هر کدام در تولیدی های خود در حال خدمات برش و دوخت ماسک هستند.

پورتنگکی ادامه داد: واحد تولیدی پریسا داد نیز ۵۰ هزار ماسک به بوشهر، دیلم، جم،کنگان، اهرم و دلوار و بجنورد مشهد تحویل دادند.

وی گفت: همچنین لباس استریل شده مخصوص کرونا نیز واحد تولیدی پریسا داد برای بیمارستان خلیج و کالای پزشکی تهیه و توزیع  می‌شود.

پورتنگکی ادامه داد: واحد تولیدی رخساره قاسمی نیز سه هزار و ۷۰۰ ماسک برش زده برای فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش استان جهت دوخت در هنرستان ها تحویل داده و واحد تولیدی زینت تنگستانی نیز پنج هزار ماسک را برای جهاد دانشگاهی تولید و توزیع کرده است. 

وی افزود: سایر بانوان خیاط عضو سازمان نیز ماسک‌های برش زده تولیدی ها را در منزل دوخته و تحویل تولیدی‌ها می‌دهند.

منبع: