شمار مبتلایان کرونایی در استان بوشهر به 28 نفر رسید/ ثبت 7 مورد جدید در استان
پیغام: دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هفت مورد جدید به شمار بیماران کرونایی در استان بوشهر افزوده شد.
كدخبر: 113681
1398/12/24

 به گزارش «پیغام»، دکتر سعید کشمیری اظهار داشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز 24 اسفندماه 28 نفر است.

وی بابیان اینکه از این هفت نفر سه نفر از استان بوشهر و چهار نفر از استان‌های قم، گیلان و خرم‌آباد بودند تصریح کرد: دو نفر از این آمار اهل گناوه و یک نفر اهل بوشهر بودند که برای انجام کار به استان‌های آلوده سفرکرده بودند و چهار نفر که از استان‌های آلوده برای سرکشی به اقوام به استان بوشهر آمده بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: تا امروز کل بیماران تنفسی مراجعه‌کننده به بیمارستان‌های استان بوشهر  هزار و ۱۶۷ نفر بودند که ۷۵۳ نفر بررسی و ترخیص شدند و در حال حاضر ۶۱ نفر بستری هستند.

دبیر ستاد استانی مبارزه با کرونا در بوشهر افزود:  مفهوم آمار امروز این است که افراد دارای ویروس کرونا در استان بوشهر یا از طریق همشهریانمان که به مناطق آلوده مسافرت کرده‌اند و یا از طریق افراد ساکن کانون‌های عفونت وارد استان می‌شود.

وی یادآور شد: کادر درمان استان خانواده‌های این افراد آلوده را پیدا، بررسی، تشکیل پرونده و  عفونت‌زدایی می‌کنند و هر روز تب سنجی و در صورت بروز علائم به مراکز درمانی منتقل می‌کنند.

دکتر کشمیری با تأکید بر اینکه جمعیت‌های بالای ۱۰ نفر نباید دورهم باشند اظهار داشت: در صورتی که اصول بهداشتی رعایت نشود، دور همی‌ها ادامه پیدا کند  این مشکل حادتر خواهد شد.

وی خطاب به مردم استان بوشهر اضافه کرد: مراقب سالمندان باشید و دور آن‌ها را شلوغ نکنید چراکه در معرض خطر هستند چون همه افراد امروز به‌نوعی می‌توانند ناقل باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: مردم تردد نکنند، در خانه بمانند، دور همی نروند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت‌دار شدن به مراکز بهداشتی مراجعه و نسبت به قطع زنجیره اقدام شود.

منبع: