شمار مبتلایان کرونا در بوشهر به 34 نفر رسید
۶ بیمار مثبت اعلام شده امروز همگی ترخیص و تحت قرنطینه خانگی هستند
پیغام: دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهرگفت: ۶ بیمارجدیدی که جواب آزمایش آن امروز(یکشنبه 25 اسفندماه)مثبت اعلام شده، همگی ترخیص و تحت قرنطینه خانگی هستند، که با این آمار، شمار مبتلایان به کرونا در استان بوشهر به ۳۴ نفر رسید.
كدخبر: 113692
1398/12/25

به گزارش «پیغام» دکتر سعید کشمیری اظهار داشت: از شش بیمار جدید، یکی از آنان آقایی ۸۶ ساله اهل گناوه بوده که برای پیگیری بیماری زمینه‌ای خود به متخصص مغز و اعصاب در شیراز مراجعه کرده بود و در حال حاضر در منزل قرنطینه شده واز حال عمومی خوبی برخوردار است.

کشمیری اضافه کرد: بیمار دیگر نیز آقایی ۴۳ ساله اهل گناوه و فرزند بیمار فوق است که این فرد به دلیل همراهی پدر به شیراز مبتلا شده است که هم‌اکنون از حال عمومی خوبی برخوردار و تحت قرنطینه خانگی است.

وی تصریح کرد: دیگر بیمار جدید نیز آقایی ۳۵ ساله وبوشهری است که در یک مراسم عروسی در شیراز حضورداشته است و بعد از بستری شدن در بوشهر و طی دوره درمان با حال عمومی خوب ترخیص شده و تحت قرنطینه خانگی است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: بیمار مثبت دیگر آقایی ۲۱ ساله اهل دشتستان و نظامی بوده که قبل از بروز علائم برای مأموریت به گیلان رفته بود که در حال حاضر بهبودیافته و قرنطینه خانگی است و از حال عمومی خوبی برخوردار است.

کشمیری افزود: دیگر بیمار جدید نیز آقای ۸۳ ساله اهل دشتستان بوده که بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده است ودر قرنطینه خانگی است و هم‌اکنون از حال عمومی خوبی برخوردار است.

وی تصریح کرد: بیمار مثبت دیگر خانم ۵۸ ساله اهل جم است که پس از طی دوره درمان با حال عمومی خوب ترخیص شده و تحت قرنطینه خانگی است.

دکتر کشمیری بابیان اینکه تا امروز ۵۳ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر تاکنون ۲۵ نفر از آنان با حال عمومی خوب ترخیص شده و در قرنطینه خانگی هستند و پنج نفر دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است افزود: هم‌وطنان با مراجعه به سامانه Salamat.Gov.Ir در طرح غربالگری الکترونیکی تشخیص کرونا شرکت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: به منظور پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل بیماری کرونا، خواهشمندم نظام سلامت کشور را همراهی کرده و با ورود اطلاعات صحیح در مسیر شکست ویروس کرونا نقش اساسی داشته باشید.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: مردم تردد نکنند، در خانه بمانند، دور همی نروند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت‌دار شدن به مراکز بهداشتی مراجعه و نسبت به قطع زنجیره اقدام شود.

منبع: