اگر پل هوایی استان بوشهر با استان‌های آلوده قطع نشود،فاجعه به بار می آید
دبیر ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: بی‌توجهی برخی از افراد برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا می‌تواند فاجعه به وجود آورد.
كدخبر: 113693
1398/12/25

به گزارش «پیغام»، دکتر سعید کشمیری در ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: سفر به استان‌های آلوده وضعیت استان بوشهر را همانند استان‌های دیگر می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: اگر پل هوایی استان بوشهر با استان‌های آلوده قطع نشود ما نیز مانند آن استان‌ها آلوده خواهیم شد و با توجه به اینکه استان بوشهر از امکانات درمانی عادی برخوردار است پس باید بیمار دهی این ویروس را در استان کاهش داد.

کشمیری اضافه کرد: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا لغو همه سفرهای غیرضروری و تشویق مردم به ماندن در خانه و حضور نیافتن در تجمع‌ها باید انجام شود.

وی ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه و عملی، دستورالعمل‌های بهداشتی و ایمنی، قرنطینه فردی و کاهش سفر باعث کنترل ویروس کرونا می‌شود.

کشمیری گفت: یادمان باشد کادر بهداشتی و درمانی با ایثاری که در نهایت ممکن است به قیمت جان آن‌ها تمام شود، استراحت را نیز بر خود حرام کرده‌اند.

دبیر ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با همکاری سپاه تیم‌های دو نفره را تشکیل داده‌ایم تا بتوانیم طی ده روز آینده از طریق تماس تلفنی، پرونده الکترونیکی و سایتی که از طرف وزارت بهداشت اعلام‌شده است تمام اطلاعات موردنیاز بانک اطلاعاتی افراد را تکمیل و بیماران احتمالی را پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: برای کنترل این بیماری باید روزانه افراد را در ورودی‌های شهرها کنترل، کارکنان بعد از ورود و خروج دست‌های خود را ضدعفونی کنند، ساکن یا مهمان جدید نپذیرند و ملاقات‌های خانوادگی صفر و تلفنی شود.

دبیر ستاد استانی مبارزه با کرونا گفت: ویروس کرونا را تصمیم‌های سیاسی، امنیتی، مذهبی و اجتماعی کنترل می‌کند و نه پزشکی و نقش پزشکان در هنگام تعلل سیاسیون برجسته می‌شود که خود آن‌ها هم قربانی تعلل می‌شوند.

وی ضمن تشکر از استاندار و نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خصوص تصمیم‌گیری به‌موقع و در زمان طلایی افزود: بر اساس رفت‌وآمد بالایی که در استان بوشهر وجود داشت، این استان می‌توانست استان دوم فراگیری ویروس کرونا باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: کار در استان بوشهر برای مقابله با این ویروس از همان ابتدا بر اساس قطع زنجیره و جلوگیری از انتقال بود در این بین نقش سواد سلامت، وجدان بهداشتی و مسئولیت اجتماعی برای مقابله و قطع زنجیره انتقال این بیماری حتی از تلاش پزشکی و پرستاری خیلی پررنگ‌تر و مهم‌تر است.

کشمیری اضافه کرد: بر اساس تأکید وزارت کشور همه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها موظف هستند در خصوص ماندن مردم در خانه و کاهش حضور در تجمع‌ها و اماکن عمومی اطلاع‌رسانی فراگیر داشته باشند.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم بیشتر کشورها از جمله آمریکا در خصوص شیوع ویروس کرونا در کشور خود وضعیت اضطراری اعلام کردند.

دبیر ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان بوشهر از مردم، بازاریان و اصناف که به‌طور خودجوش اقدام به تعطیلی بازار کردند و در امر مبارزه با ویروس کرونا از مسئولان جلوتر بودند تقدیر کرد.

منبع: