ورود به مناطق تحت حفاظت محیط زیست استان بوشهر ممنوع شد
پیغام: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از ممنوع شدن ورود به مناطق تحت حفاظت و مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تا اطلاع ثانویه خبر داد.
كدخبر: 113699
1399/01/09

 به گزارش «پیغام»؛ فرهاد قلی نژاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین شروع زاد آوری حیات وحش، و به منظور پیشگیری از جا به جایی وحوش در فصل زایمان و جلوگیری از ایجاد اضطراب در زمان زادآوری حیات وحش، ورود به مناطق امن حفاظت شده ممنوع است و کنترل‌های مستمر و شبانه روزی با مشارکت ماموران اجرایی استان درحال انجام است.

وی با تاکید بر برخورد جدی با متخلفان، بیان کرد: فصل بهار هنگام زایش وحوش در طبیعت است و زایش حیواناتی، چون قوچ و میش، کل و بز و سایر حیوانات در منطقه حفاظت شده و حتی سایر مناطق طبیعی اهمیت بالایی برای افزایش ظرفیت حیات وحش دارد.

او، از دوستداران محیط زیست و طبیعت خواست تا ضمن همکاری با محیط‌بانان از نزدیکی به مناطق زادآوری حیات وحش بپرهیزند، در صورت مشاهده نوزاد جانوران وحشی، از نزدیک شدن و جابه جایی حیوانات خودداری کنند، و همچنین با مشاهده رویداد‌های غیرطبیعی موضوع را به اداره‌های حفاظت محیط زیست در استان اطلاع رسانی کنند.

منبع: