پیش بینی وقوع رگبار پراکنده باران و گرد و خاک برای استان
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: امروز و فردا در برخی مناطق استان احتمال وقوع رگبار پراکنده باران، رعد وبرق، گاهی وزش باد و گرد و خاک دور از انتظار نیست.
كدخبر: 113728
1399/01/14

به گزارش «پیغام»؛ هادی سالاری ادامه داد: شنبه و یکشنبه جهت جریان‌ها بیشتر شمالی خواهد بود که پیش بینی می‌شود در این مدت در سواحل مرکزی و جنوبی استان بر سرعت وزش باد و تلاطم دریا افزوده شود.

او  آسمان استان را تا پیش از ظهر فردا، نیمه ابری همراه با غبار محلی در برخی مناطق رگبار پراکنده باران و رعدوبرق، گاهی وزش باد و گردوخاک و در برخی نقاط مه رقیق پیش‌بینی کرد.

این کارشناس هواشناسی افزود: جهت وزش باد در این مدت بیشتر شرقی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و در برخی نقاط گاهی بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود و ارتفاع موج نیز ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر گاهی بیش از ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

سالاری با اشاره به افزایش دما در استان بیان کرد: امروز کمترین دما با ۱۷ درجه سانتیگراد از جم گزارش شد در حالی که دیروز صبح دما در این شهر ۱۲ درجه سانتیگراد بود.

او همچنین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، برازجان، دیر و عسلویه با ۳۲ درجه سانتیگراد گرمترین نقاط بوده‌اند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اشاره کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۳:۱۸ بامداد، جزر ساعت ۱۱:۴۵، مد دوم ساعت ۱۸:۲۰ خواهد بود.

منبع: