مردم دیلم نگران محل نقاهتگاه بیماران کرونا نباشند
رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم استان بوشهر گفت: در پی گلایه شماری از همشهریان در باره راه‌اندازی نقاهتگاه بیماران کرونایی در محل خوابگاه ورزشکاران شهر، این محل به هیچ عنوان بیمارستان صحرایی نیست و نگران نباشند.
كدخبر: 113747
1399/01/16

به گزارش «پیغام» ایرج زنده بودی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این محل  برای گذارندن دوره پس از بستری بیماران کرونایی در بیمارستان و آن دسته از بیمارانی است که توان نگهداری و ایجاد شرایط مناسب را در منزل ندارند، درنظرگرفته شده‌است.

وی اظهار داشت: باتوجه به اینکه  بیمار ترخیص شده از بیمارستان در یک مکان امن و با حضور پرسنل مجرب و کادر درمانی دوره نقاهت خود را طی کرده و پس از آن بدون بیماری در جامعه حضور پیدا می‌کند، دایرشدن این نقاهتگاه می‌تواند کمک بسیار بزرگی برای کاهش چرخه بیماری محسوب شود.

زنده بودی گفت: همه شهرستان‌ها دارای نقاهتگاه هستند و  به هیچ عنوان بیماری از شهرستان‌های دیگر در مکان درنظرگرفته شده پذیرش نمی‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم افزود: مکان درنظرگرفته شده نقاهتگاه هیچ گونه ارتباطی با ساکنان محله نداشته و در غرب ورزشگاه ورودی شهر واقع و ارتباطی با محل اسکان و منازل مردم وجود ندارد و اگر هم منازل بودند مشکلی ایجاد نمی‌شد.

وی بیان کرد: اگر بنا براین باشد شخصی که تست او مثبت شده باید همه محله را برای او تخلیه کرد، این موضوع به هیچ عنوان منطقی و علمی نیست و  تمامی برنامه‌ها و اهداف متولیان امر بهداشت و ستاد مقابله با کرونا  کاهش چرخه بیماری و  ایجاد آرامش برای بیماران و همشهریان است.

زنده بودی، از اصحاب رسانه و فعالان اجتماعی خواست قبل از کارشناسی و پرداختن به همه جوانب چنین مواردی از انتشار پیام هایی که گاهی نگران کننده و بدون منبع موثق است بپرهیزند و ستاد مقابله با کرونا را یاری کنند.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان دیلم گفت: پیشنهادهایی برای تغییر مکان درنظرگرفته شده مطرح است که همگی مورد بررسی قرار گرفته اما به دلایلی از جمله دوری از مراکز درمانی و نبود فضای مناسب  قابل اجرا نبوده‌است.

وی یادآورشد: با وجود همه شرایط موجود، پیشنهادهای جدیدی برای مکان نقاهتگاه مطرح شده که باید بررسی شود.

پس از انتشار خبر اعلام تعیین خوابگاه ورزشکاران دیلم در استادیوم ورزشی شهید بهشتی برای نقاهتگاه بیماران کرونایی این شهرستان عدهای نسبت به انتخاب این مکان معترض و گلایه‌مند و این نقطه را مکان مناسبی برای نگهداری  چنین بیمارانی نمی‌دانند.

آنان این مکان را بدلیل در مجاورت قرارگرفتن منازل مسکونی و خطرات بهداشتی در زمان اسکان نوجوانان و جوانان ورزشکار در آن پس از بیماری کرونا مناسب برای نقاهتگاه ندانستند و خواستار جانمایی مکان جدیدی که کمترین نزدیکی و ارتباط با مردم را دارد، شدند.

منبع: