استاندار بوشهر:
ادارات شهرستانی که موارد مثبت کرونا در آن بالا است تعطیل می شود
استاندار بوشهر گفت: ادارات شهرستانی که موارد مثبت کرونا در آن بالا است با نظر دانشگاه علوم پزشکی تعطیل اعلام می شود.
كدخبر: 114582
1399/02/29

 به گزارش «پیغام» به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: مردم استان بوشهر همچنان فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا را جدی گرفته و آنها را رعایت کنند.

وی افزود: مردم استان همانند روزهای نخست مقابله با کرونا، اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

استاندار بوشهر با اشاره به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری مراسم عید سعید فطر و راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، نماز عید فطر هم در استان بوشهر در تمام مساجد با رعایت پروتکل های بهداشتی اقامه خواهد شد.

گراوند اضافه کرد: همچنین بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، در استان بوشهر هم راهپیمایی روز جهانی قدس نخواهیم داشت و همه مردم استان به صورت زنده از فرمایشات رهبر معظم انقلاب بهره مند خواهند شد.

وی به شیوع کرونا در استان اشاره کرد و افزود: در جلسه امروز مقرر شد ادارات شهرستانی که موارد مثبت کرونا در آن بالا است با نظر دانشگاه علوم پزشکی تعطیل اعلام شود و دانشگاه از تمام کارکنان آن اداره تست کرونا بگیرد و در صورت اعلام دانشگاه علوم پزشکی، آن اداره می تواند فعالیت خودرا از سر گیرد.

استاندار بوشهر تاکید کرد: مدیران کل هم در ادارات کل خود اقدامات لازم برای مقابله با کرونا را انجام دهند و در صورتی که یک واحد موارد مثبت به کرونا داشت با نظر دانشگاه علوم پزشکی تا زمان رفع مشکل آن واحد تعطیل شود.

گراوند با قدردانی از همکاری بازاریان و اصناف استان در مقابله با کرونا تصریح کرد: به منظور قطع زنجیره بیماری کرونا، اصناف همکاری خود را تداوم بخشیده و رعایت پروتکل های بهداشتی را با جدیت دنبال کنند و هر گونه تخطی از پروتکل های بهداشتی موجب برخورد قانونی خواهد بود.

وی بر ضرورت تسریع در تکمیل بیمارستان شهدای هسته ای بوشهر تاکید کرد و گفت: با توجه به حجم انبوه فعالیت بیمارستان شهدای خلیج فارس، باید منابع اعتباری لازم برای تکمیل بیمارستان شهدای هسته ای تامین شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ادارات کل راهداری، فرودگاه و بنادر و شهرداری ها، همچنان مصوبات مربوط به پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند اضافه کرد: صدا و سیمای استان هم برنامه ساعت سلامت را با تاکید بیشتر بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی دنبال کند.

گراوند با اشاره به وضعیت قرمز استان خوزستان و همجواری مردم دیلم و گناوه به این استان تاکید کرد: به منظور قطع زنجیره شیوع کرونا در استان، از مردم گناوه و دیلم انتظار داریم ضمن رعایت موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، از ترددهای غیر ضروری به استان خوزستان خودداری کنند.

وی بیان کرد: شراط بازگشایی مدارس در استان رعایت جدی پروتکل های بهداشتی بوده لذا مدیران مدارس رعایت بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی را با جدیت انجام دهند.

منبع: