افزایش 33درصدی تخلفات صنفی در استان
پیغام: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در ۲ ماه نخست سال جاری شمار پرونده‌های تخلف‌های صنفی در این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد افزایش داشته است.
كدخبر: 114742
1399/03/06

به گزارش «پیغام» سید حسین حسینی  در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت ۱۶ هزار و ۷۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی توسط بازرسان صنعت، معدن و تجارت در استان بوشهر انجام شد که نسبت به مدت مشابه ۴۲ درصد افزایش یافت.

وی اضافه کرد: در این ارتباط ۸۳۳ پرونده تخلف تشکیل و ۵۳ میلیارد ریال جریمه برای متخلفان صنفی در نظر گرفته شد که نسبت به مدت مشابه ۱۰ برابر شده‌است.

حسینی ادامه داد: همچنین در ۲ ماه ابتدایی سال جاری ۵۳۶ گشت‌ مشترک در سطح بازارهای استان بوشهر صورت گرفت که با وجود تعطیلی بازار در ایام عید و کم بودن واحدهای فعال بیشتر رعایت موضوع‎های بهداشتی و پروتکل‌ها مورد توجه بوده‌است.

وی گفت: این شمار بازدید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش دارد و شمار پرونده‌های تشکیل شده نیز در مقایسه با سال گذشته ۸۶ درصد و از نظر ارزش پرونده‎ها نیز ۳۹۸ درصد رشد داشته‌است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: در ارتباط با فعالیت ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان بوشهر ۷۸۹ گزارش سرجمع گزارش‌های تلفنی، حضوری و کتبی بوده‌است.

حسینی اظهار داشت: در این زمینه تمامی آمارها افزایش نشان می‌دهد بجز شمار شکایت‎های کتبی که کاهش داشته شکایت‎های تلفنی و حضوری به ترتیب ۴۶ و ۷۹ درصد رشد داشته‌است.

وی گفت: شمار شکایت‎های قابل پیگیری نیز ۲۷ درصد رشد داشته و میزان ۷۸ درصد از شکایت‎ها منجر به کشف تخلف شده‌است.

حسینی افزود: از مجموع شکایت‎ها در ۲۸ درصد سعی شد از طریق رضایت شاکی پرونده مختومه اعلام شود.

وی عنوان کرد: هر گونه نظارت جدی و قاطع نیازمند مشارکت مردم است و در این زمینه می‌طلبد شهروندان هم استانی در صورت هر مشاهده گرانی مورد را به سامانه اطلاع رسانی این سازمان به شماره ۱۲۴ گزارش کنند.

منبع: