آتش سوزی در مراتع دشتستان مهار شد/ مراتع تنگستان همچنان می سوزد
پیغام: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از مهار آتش‌سوزی در مراتع شهرستان دشتستان خبر داد و گفت: مراتع تنگستان در حال سوختن است.
كدخبر: 114757
1399/03/06

به گزارش «پیغام» غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: از روز جمعه آتش‌سوزی در مراتع شهرستان دشتستان آغاز شد و عملیات اطفای حریق با حضور ۲۰۰ نفر از نیروهای حفاظت منابع طبیعی، بسیج،  عشایر، کارکنان بخشداری و دهیاری و نیروهای مردمی انجام شد.

وی با بیان اینکه میزان خسارت‌های این آتش‌سوزی هنوز مشخص نیست، اضافه کرد: بررسی لازم در مورد میزان خسارت‌ها در این مناطق و همچنین دلیل بروز آتش‌سوزی انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از اعزام یک فروند بالگرد هلال احمر استان فارس برای انتقال تجهیزات و امکانات مهار آتش در ارتفاعات دهرود دشتستان خبر داد و گفت: از همکاری جمعیت هلال احمر استان فارس تقدیر می‌کنیم.

وی با اشاره به تداوم آتش سوزی در مراتع خائیز تنگستان و اعزام نیروها به این منطقه افزود: عملیات اطفای حریق در منطقه خائیز با حضور نیروهای مردمی، بسیج سازندگی و افراد محلی در حال انجام است.

منتظری از وزش باد، کوهستانی بودن منطقه و خشک بودن مراتع و علف‌ها به عنوان چالش‌های اساسی برای اطفای حریق نام برد و بیان کرد: هیچ شخصی در جریان آتش‌سوزی در دشتستان و تنگستان آسیب ندیده است.

منبع: