پرداخت وام کم‌بهره به ۱۶ هزار مستمری‌بگیر صندوق روستایی و عشایر
پیغام: مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: یکی از برنامه‌های امسال این صندوق، پرداخت وام کم‌بهره به ۱۶ هزار مستمری‌بگیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است.
كدخبر: 114807
1399/03/08

به‌گزارش«پیغام» ؛ علی شیرکانی که به بوشهر آمده در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار صداوسیما گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که از سال ۱۳۸۴ آغازبه‌کار کرده، امسال پانزده ساله می‌شود و بر پایه آیین‌نامه صندوق، در پانزدهمین سال فعالیت، اولین گروه از اعضا با ۱۵ سال سابقه بازنشسته می‌شوند که درواقع این افراد با ۱۵ سال سابقه و لحاظ ۲۰ روز حقوق، به بازنشستگی پیش از موعد می‌رسند. این موضوع دوران جدیدی را در این صندوق شکل می‌دهد.

او یکی از برنامه‌های امسال صندوق را جدای از خدمات اجتماعیِ همیشگی، پرداخت وام‌های کم‌بهره و آسان‌پرداخت به بیمه‌شدگان به‌ویژه مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر عنوان کرد.

شیرکانی با اشاره به این‌که روستاییان در تمام دنیا مشکلاتی برای دریافت خدمات بانکی و مالی دارند، درباره اعطای این وام‌ها گفت: تلاش می‌کنیم تا اعضای صندوق حتی با کمترین آشنایی به مسایل بانکی و مالی و هم‌چنین کمترین مراجعه به بانک این وام‌ها را دریافت کنند.

او در ادامه افزود: اعتبار این طرح ۷۰ میلیارد تومان است که به ۱۶ هزار متقاضی از ۳ میلیون تا ۵ میلیون وام با بهره ۱۰ درصد داده می‌شود؛ این وام‌ها نیازی به ضامن ندارند و از حقوق مستمریِ مستمری‌بگیران کم و بازپرداخت می‌شوند.

منبع: