تلاش برای مهار آتش‌سوزی در کوه سیاه همچنان ادامه دارد
پیغام: مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهرگفت: آتش سوزی در بیشتر نقاط کوه سیاه دشتستان خاموش شده، اما هنوز به طور کامل مهار نشده است.
كدخبر: 114867
1399/03/10

به گزارش «پیغام»؛ جهانگیر دهقانی  درگفت وگو با ایرنا افزود: نیروهای امدادی دیشب بیشتر نقاط کوه سیاه دشتستان را که هنوز آتش در آن شعله می‌کشید  از جمله در منطقه درنگ را خاموش کردند .

وی ادامه داد: نیروهای مردمی و دستگاه‌های متولی در محل حادثه حضور دارند و به لکه گیری مشغول هستند تا اگر شعله‌ای زیر خاکستر مانده خاموش کنند .

دهقانی با بیان اینکه  در زمان حاضر آتش سوزی در کنترل است گفت: امروز برای پایش دقیق تر از وضعیت موجود بازدید هوایی از منطقه حادثه  انجام شد.

وی گفت: عصر دیروز یکی از نیروهای مردمی که در حال اطفا آتش در کوه سیاه بخش بوشکان دشتستان بود به علت سختی کار و گرمای هوا دچار مشکل تنفسی شد که باتوجه به حضور بالگرد در منطقه از قله کوه به پایین منتقل و به آمبولانس تحویل و همان جا درمان شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر همچنین درباره بالگرد اطفا حریق اعزامی که دچار نقص فنی شده است افزود: بالگرد یادشده  در دست تعمیر است و هنوز نتوانسته از فرودگاه بوشهر به سمت منطقه حادثه پرواز کند.

آتش سوزی در مراتع کوه سیاه دشتستان به علت وقوع صاعقه عصر چهارشنبه هفتم خرداد آغاز شده و امروز وارد چهارمین روز خود شده است.

منبع: