دستگیری باند شکاروصید پرندگان در جم+عکس
پیغام:رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جم گفت: در پی تحقیقات بعمل آمده باند شکاروصید پرندگان در شهرستان جم با تلاش های دوستداران محیط زیست دستگیر شدند.
كدخبر: 114871
1399/03/10

به گزارش«پیغام» به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست؛ محمدتقی محمدی در این خصوص گفت: در راستای شناسایی و تحت نظر گرفتن افراد شکارچی و تصاویر پرندگان شکار شده و ارسال در فضای مجازی و پیج اینستاگرام که بازتاب های ناراحت کننده ای به دنبال داشته که پس از چند روز تحقیقات و دست بکار شدن برای دستگیری متخلفان متوجه شدیم که این باند شکارچی در گوشه‌ای از منطقه روئیت گردیده است.

  

وی در ادامه اضافه کرد:  تعقیبات با دستور قاضی شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری 2 شهرستان با همکاری رییس پلیس اطلاعات و دو نفر از پرسنل آن یگان آغاز که بعد از یک ساعت پایش از حوزه طبیعی در حوالی محله اروانه در مسیر فرعی به اصلی خودروی متخلفین را توقیف و سه نفر متخلف را دستگیرکردند.

محمدی بیان داشت: از شکاچیان متخلف ابزار و ادوات صید و شکار که شامل یک قبضه سلاح تفنگ بادی ۵/۵، pcp دوربین دار، دو بسته تیر، دو عدد چاقو، یک دستگاه دوربین شکاری، یک قطعه تیهوی شکار شده بود، کشف و ضبط گردید.

وی افزود: این باند شکارچی بیش از پنجاه قطعه پرنده کبک و تیهو در نقاط مختلف شهرستان شکار کرده اند که در فضای مجازی رد و بدل شده و تصاویر کاملآ محرز و مسلم می باشد متخلفین جهت ادامه پیگیری قضایی و اخذ خسارت وارده در حق سازمان حفاظت محیط زیست به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

 

منبع: