مجوز تاسیس ۶ شعبه حزبی در استان بوشهر صادر شد
پیغام: مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر گفت: مجوز تاسیس ۶ شعبه حزبی در استان بوشهر صادر شد.
كدخبر: 114920
1399/03/13

به گزارش«پیغام» روابط عمومی استانداری بوشهر به نقل از خسرو دهقانی افزود: در جلسات اخیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی در وزارت کشور،صلاحیت شعب و مسئولین ۶ شعبه استانی احزاب ملی شامل کانون تربیت اسلامی، انجمن اسلامی معلمان ایران، جامعه جوانان متحد اسلامی، حزب وحدت و همکاری ملی، جامعه اسلامی فرهنگیان و حزب مردم سالاری در استان بوشهر مورد بررسی قرار گرفته و تایید شدند.

  

 وی بیان کرد: در اجرای مفاد قانون نحوه فعالیت احزاب و گروهها سیاسی تایید فرایند تاسیس شعب استانی احزاب با امضای استاندار محترم نهایی خواهد شد.

 مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر گفت: احزاب برای تاسیس دفاتر در شهرستان ها باید به فرمانداری هامراجعه کنند و نیازی به طی نمودن فرایند لررسی و تایید در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ندارند و جواز فعالیت در شهرستان پس از بررسیو تایید مدارک در فرمانداری توسط فرمانداران صادر می شود.

 دهقانی گفت: با عنایت به تصویب قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی مصوب ۴ بهمن ماه۱۳۹۴، در حال حاضر ۱۲ حزب ملی با گرایش های سیاسی مختلف پس از ارسال مدارک به کمیسیون ماده 10 احزاب، فرایند تاسیس شعبه را طی کرده و پرونده های دیگری نیز در نوبت بررسی در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب می باشند.

منبع: