۳۵۰ میلیارد ریال کمک خیرخواهانه بوشهری ها به کمیته امداد
پیغام: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: مردم این استان از ابتدای امسال تاکنون ۳۵۰ میلیارد ریال در انجام کارهای خیرخواهانه این نهاد کمک کردند که این میزان مشارکت نسبت به سال گذشته ۵۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.
كدخبر: 114927
1399/03/13

به گزارش «پیغام»به نقل از ایرنا؛ احمد لطفی اعلام کرد: در این مدت برای برپایی سفره‌های اطعام ۵۰ آشپزخانه در استان بوشهر راه‌اندازی شد و با کمک ۴۶ میلیارد ریالی مردم نوع‌دوست این استان ۳۱۲ هزار دست غذای گرم تهیه و در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

وی بیان کرد: در بخش تهیه سبد غذایی نیز ۴۹ هزار و ۹۴۰ بسته با هزینه ۱۳۳ میلیارد ریال تهیه و در میان خانوارهای نیازمند توزیع شد که ارزش هر یک از بسته‌های غذایی ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است .

لطفی در باره زکات فطره گفت: امسال کمیته امداد استان بوشهر ۵۵ میلیارد ریال فطریه جمع‌آوری کرد که با بخشی از این اعتبار اجاره بهای سه ماه خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر اضافه کرد: بخش دیگری از زکات فطریه نیز در حوزه درمان و بخش دیگری نیز برای تهیه وسایل سرمایشی مورد نیاز جمعیت زیر پوشش هزینه می‌شود.

وی در خصوص طرح اکرام ایتام اظهارداشت: امسال در طرح اکرام ایتام ۲ هزار و ۵۰۰ نفر حامی به مجموعه ۳۰ هزار نفری حامیان استان بوشهر افزوده شد.

لطفی یادآور شد: استان بوشهر در قالب پویش جذب یک میلیون حامی در کشور تا اردیبهشت ماه سال جاری، توانست در ۲ ماه بهمن و اسفند پارسال با جذب ۱۳ هزار حامی رتبه نخست کشوری را کسب کند.

وی افزود: سهم استان بوشهر در پویش جذب حامی ۱۶هزار حامی نیکوکار بود و براساس برنامه تا ۲ ماه باید هشت هزار حامی در استان جذب می‌شد اما  استان با عملکرد مثبت و تحقق ۱۳۳ درصدی برنامه رتبه نخست کشور را تاکنون جذب کرده‌است.

در زمان حاضر ۸۶هزار و ۹۸۷ نفر در قالب ۱۳هزار و ۵۴۷خانوار از محل تبصره ۱۴ (به صورت موقت) و ۲۷ هزار و ۵۳۳ خانوار از مددجویان عادی زیر پوشش خدمات کمیته امداد قرار دارند این میزان ۷.۴۷ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

منبع: