کرونا در بوشهر رکورد زد/ فوتی ها به 17 نفر رسید
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی قطعی 538 مورد مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: 134 نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.
كدخبر: 114931
1399/03/13

به گزارش «پیغام»؛ دکتر سعید کشمیری اظهار داشت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر تا روز سه‌شنبه 13 خردادماه 1260 نفر شامل 751 مرد و 509 زن است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از 134 مورد مثبت جدید 67 مورد در بوشهر، 2 مورد در دیلم، 10 مورد در گناوه،  11 مورد در دشتستان، 15 مورد در تنگستان، 2 مورد در دشتی، 8 مورد در دیر، 9 مورد در کنگان، 6 مورد در عسلویه و 4 مورد در جم  شناسایی‌شده‌اند.

دکتر کشمیری افزود: 67 مورد جدید شهرستان بوشهر، 44 آقا و 23 خانم هستند که از این تعداد یک آقای 64 ساله و یک خانم 38 در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند و بقیه موارد به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

وی تصریح کرد: دو مورد جدید دیلم، دو آقای 52 و 38 ساله ساکن اهواز هستند که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده‌اند.

دکتر کشمیری بیان کرد: 10 مورد جدید شهرستان گناوه، 5 آقا و 5 خانم هستند که یک مورد از بیمارستان ترخیص شده و 2 آقا در بیمارستان بستری بوده و مابقی به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: 11 مورد جدید شهرستان دشتستان، 6 آقا و 5 خانم هستند که 3 نفر از آنها فوت شده و مابقی به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت خانگی هستند.

دکتر کشمیری افزود: 15 مورد جدید شهرستان تنگستان، همگی سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند که در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

وی اظهار داشت: دو مورد جدید شهرستان دشتی نیز در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت هستند.

دکتر کشمیری اضافه کرد: موارد جدید شهرستان دیر، 2 خانم و 6 آقا هستند که همگی به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده و در منزل تحت مراقبت هستند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا افزود: 9 مورد جدید کنگان، 3 خانم و 6 آقا هستند که یکی از آنها از بیمارستان ترخیص شده و 8 مورد دیگر به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده‌اند.

وی تصریح کرد: از  6 مورد جدید شهرستان عسلویه، یک مورد بستری است.

دکتر کشمیری بیان کرد: 4 مورد جدید شهرستان جم نیز 1 خانم و 3 آقا هستند که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت هستند.

وی تصریح کرد: موارد جدید فوت شده در دشتستان، یک آقای 75 ساله و دو خانم 62 و 87 ساله بودند که هر سه به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده بودند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از مجموع مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های استان( 1260 نفر) تاکنون 538 نفر از آنان بهبودیافته و 62  نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و 23 نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

دکتر کشمیری به دانش آموزان و والدین توصیه کرد: ۴۸ ساعت قبل از آزمون با مراجعه به سایت Salamat.Gov.Ir در غربالگری بیماری کرونا شرکت کرده به سوالات پاسخ صحیح دهند و از پیامک ارسالی گوشی خود یا والدین همچنین از نتیجه غربالگری سامانه سلامت عکس گرفته و برای مدیر مدرسه ارسال کنند و مجددا پس از ۵ روز این عملیات را تکرار نمایند.

منبع: