مصوبات ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر؛
استفاده از ماسک در ادارات استان اجباری شد/از تجمع و جشن ها در باغ ها جلوگیری شود
پیغام: معاون سیاسی اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به افزایش مبتلایان کرونا در استان بوشهر بر لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم تاکید کرد و گفت: کارکنان دستگاه‌های اداری و عمومی در استان ملزم به زدن ماسک در محل کار هستند.
كدخبر: 114958
1399/03/13

به گزارش«پیغام»؛ مجید خورشیدی  در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: باتوجه به روند افزایشی بیماری کرونا در استان مردم خود را ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بدانند.

اصنافی که پروتکل بهداشتی رعایت نمی کنند، پلمپ می شوند

وی بیان کرد: به رغم اینکه هیچ تعطیلی در کسب و کارها نداریم اما در این شرایط از مردم انتظار می‌رود برای سلامت خود و خانواده و کادر درمان برای ۱۰ روز همانند تعطیلات نوروز به دستور العمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توجه کنند و کمتر از خانه خارج شوند.

 خورشیدی ادامه داد: کارگروهی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، پدافند غیرعامل  و بازرسی برای شناسایی مراکز تجمع و کسانی که ناقض دستورالعمل‌های بهداشتی هستند تشکیل شود و بعد از تذکر در صورتی که رعایت نکردند اقدام به پلمب کنند.

اگر کارمندی در اداره ماسک نزد، مدیر توبیخ می شود

وی یادآور شد: باتوجه به تاکیدی که در خصوص استفاده از ماسک می‌شود و  اینکه محدودیتی در زمینه تامین ماسک وجود ندارد بعنوان یک دستور اداری کارکنان هیچ دستگاه اداری و عمومی از این به بعد نباید بدون ماسک در محیط کاری حاضر شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: در صورت بازرسی از اداره‌ها و مشاهده فردی بدون ماسک در محیط اداری مدیر به طور یقین توبیخ می‌شود.

خورشیدی با اشاره به گرمی هوا اظهار داشت: با گرم شدن هوا بیماری کرونا به خصوص در استان‌های گرمسیر تشدید شده و بنا به تاکید کارشناسان در محیط‌هایی که وسایل سرمایشی استفاده می‌شود باید منافذی ایجاد شود.

وی در خصوص حضور افراد در مراسم تدفین یادآور شد: با توجه به اینکه تجربه نشان می‌دهد که هرچه شهرها کوچکتر می‌شوند شمار افراد حاضر در آئین تشییع جنازه بیشتر می‌شود باید دانشگاه عددی را برای حضور افراد در مراسم تدفین مشخص و به شهرداری‌ها ابلاغ کند و افراد ملزم به رعایت قانون در این زمینه هستند.

از تجمع و جشن ها در باغ ها جلوگیری شود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر گفت: همجنین شهرداری‌ها، نیروی انتظامی، اماکن و سایر دستگاه‌های مسئول موظف هستند از برگزاری تجمع‌ها و جشن‌ها در باغها با توجه به اینکه تالارها نیز تعطیل هستند جلوگیری کنند.

خورشیدی افزود: جلسه ای با حضور دانشگاه، دادستانی و ناجا در خصوص افرادی که تست آنها مثبت شده و  برخی دستورالعمل‌های بهداشتی در خصوص فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند برگزار شود تا کنترل‌هایی صورت گیرد.

وی ادامه داد: دستگاه‌هایی مانند دفاتر پیشخوان، مطب پزشکان و اداره‌هایی که مراجعه عمومی دارند باید برای افراد نوبت دهی داشته باشند و بدون پیش بینی و تنظیم نوبت دهی ادامه کار آنها معنی ندارد.

وی تاکید کرد: در زمان حاضر اینقدر زیرساخت‌های الکترونیکی در بخش‌های مختلف فراهم است که بتوان از آن‌ها استفاده کرد تا افراد کمتر از خانه خارج شوند.

خورشیدی ادامه داد: کرونا بهترین فرصت برای ارائه خدمات غیر حضوری است و سعی شود بیشتر خدمات عمومی و اداری با استفاده از بستر فضای الکترونیک به صورت غیر حضوری باشد و سازمان‌های نظارتی در این خصوص نظارت لازم را داشته باشند.

برگزاری مراسم تودیع و معارفه مدیران ممنوع شد

خورشیدی با بیان اینکه براساس تصمیم ستاد ملی کرونا امسال برای گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد هیچ مراسم تجمعی برگزار نمی‌شود گفت: برگزاری هرگونه مراسم تودیع و معارفه، اثر انگشت کارکنان و همچنین تهیه لیست حضور و غیاب در برخی جلسه‌های ضروری در استان بوشهر ممنوع است.

وی ادامه داد: مدیران در مقابل همکاران خود مسئولیت انسانی و اجرایی دارند و اگر فردی درگیر شود مدیران با کارکنان که به نحوی آسیب پذیر هستند برای دورکاری آنها زمینه را فراهم کنند.

خورشیدی گفت: محدودیت کاری از پاساژها، پایانه‌ها و ترمینال‌ها برداشته شده که باید دستورالعمل‌های بهداشتی در این محیط‌ها رعایت شود.

منبع: