افتتاح طرح‌های برقرسانی به توسعه استان کمک می‌کنند
پیغام: استاندار بوشهر با اشاره به افتتاح طرح‌های مهم برقرسانی شامل واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه، طرح‌های انتقال، فوق توزیع و بخش توزیع برق در استان بوشهر با دستور رئیس جمهور گفت: افتتاح این طرح‌ها توسعه استان بوشهر را شتاب می‌دهد.
كدخبر: 114965
1399/03/15

ه گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند در مراسم افتتاح طرح‌های برقرسانی با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانسی در عسلویه با گرامیداشت 15 خرداد و قدردانی از تلاش وزیر نیرو و مجموعه صنعت برق کشور در اجرای طرح‌های زیرساختی در استان بوشهر به افتتاح طرح‌ها پرداخت و اظهار داشت: امروز بر اساس برنامه وزارت نیرو  و پویش الف-ب- ایران با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور شاهد افتتاح طرح‌های مهم برقرسانی در بخش‌های مختلف بودیم.

وی، از افتتاح واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه خبر داد و  بیان کرد: علاوه بر افتتاح این واحد نیروگاهی، در حوزه توانیر، پست‌های برق، اصلاح خطوط، شبکه فوق توزیع و توزیع طرح‌های مهمی که استان بوشهر به شدت به آن نیازمند است افتتاح شد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه راه‌اندازی نیروگاه در تامین برق کشور نقش اثرگذاری دارد گفت:  افتتاح نیروگاه یاد شده علاوه بر تامین انرژی برق، در توسعه زیرساخت‌های برق استان از جمله  ایجاد پست‌های برق، اصلاح خطوط و مرمت شبکه‌های برقرسانی تاثیر مهمی دارد.

گراوند با بیان اینکه این طرح‌ها نقش تاثیرگذاری در شتاب توسعه استان بوشهر دارد خاطرنشان کرد: افتتاح طرح‌های برقرسانی یاد شده کارهای ارزشمندی است که به شتاب استان بوشهر کمک می‌کند.

وی، با اشاره به صرفه‌جویی در انرژی برق در استان بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر در صرفه‌جویی انرژی برق سال قبل طرح‌هایی با همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی اجراء کرد که بر‌اساس برنامه وزارت نیرو استان‌هایی که صرفه جویی می‌کنند به همان میزان، اعتبار  برای اجرای طرح‌های استان پرداخت می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه سال گذشته در حوزه مردمی و ادارات صرفه‌جویی در حوزه برق انجام شد گفت: با تغییر ساعت کار در دستگاه‌های اجرایی با نظارت جدی و سخت‌‌گیرانه سال گذشته صرفه‌جویی برق انجام شد که منجر به پرداخت مبلغی از سوی وزیر نیرو برای اجرای طرح‌های برقرسانی از جمله حوزه توسعه شبکه‌ها در استان شد.

گراوند با تاکید بر توجه به مدیریت مصرف برق افزود: بیشترین برق مصرفی در استان بوشهر در بخش خانگی و وسائل سرمایشی است که انتظار می‌رود مردم همانند سال گذشته کمک و  دمای کولر گازی را بین 24 تا 25 درجه تنظیم کنند تا شاهد صرفه‌جویی در مصرف برق باشیم که نقش مهم و تاثیرگذاری در حل مشکلات در حوزه تامین برق دارد.

منبع: