نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه با 240 میلیارد تومان سرمایه گذاری وارد مدار شد
پیغام: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ‌بوشهر از افتتاح طرح‌های برق‌رسانی با ۲۴۰۰ میلیارد تومان در استان ‌خبر داد و گفت: در این راستا نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه با ۲۴۰ میلیارد تومان با توان متخصصان ایرانی وارد مدار تولید شد.
كدخبر: 114969
1399/03/15

به گزارش «پیغام» به نقل از تسنیم؛ اردشیر مذکوری  با اشاره به افتتاح 9 پروژه برقرسانی در استان بوشهر با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو از طریق ویدئو کنفرانس در عسلویه اظهار داشت: این 9 طرح با 2 هزار و 420 میلیارد تومان سرمایه گذاری وارد مدار تولید و بهره‌برداری می‌شود که نقش مهمی در تقویت برق مشترکان جدیدبرق در بخش‌های خانگی، صنعتی و کشاورزی دارد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها در نیمه دوم سال گذشته آغاز شد گفت: این طرح‌ها در اوج تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه نظام اسلامی اجرا و با توان متخصصان داخلی یکی پس از دیگری وارد مدار تولید شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر یکی از این طرح‌ها  را در بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه دانست و بیان کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه یک واحد 160 مگاواتی است که با 240 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با توان متخصصان ایرانی اجراء شده است.

مذکوری با بیان اینکه 85 درصد تجهیزات نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه ساخت ایران است خاطرنشان کرد:با راه‌اندازی این نیروگاه بازدهی واحد از 33 به 50 درصد افزایش و آلایندگی‌های زیست محیطی کاهش می‌یابد.

وی، پست 400 کیلوولت برق پارس‌در عسلویه را از دیگر پروژه‌ها دانست و تصریح کرد: در این راستا یک ترانسفورماتور 500 مگاولت آمپر  راه‌اندازی می‌شود که ضمن افزایش ظرفیت این پست برق، 2 پست زیر دستی‌دیگر را هم تقویت می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر با اشاره به افتتاح طرح‌های بخش توزیع افزود: علاوه بر پروژه یاد شده 5 پروژه بخش انتقال و فوق توزیع و 3 پروژه بزرگ بخش توزیع نیروی برق افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه در بخش توزیع امروز 3 طرح برقرسانی با سرمایه گذاری  32.5 میلیارد تومان راه‌اندازی می‌شود خاطرنشان کرد: این طرح‌ها شامل 120 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط، بیش از  83 پست برق هوایی و زمینی فشار متوسط و بیش از 6 دستگاه خودروهای عملیاتی برای ارتقای خدمت رسانی به مشترکان برق است.

مذکوری افزود: افزایش ظرفیت پست 230 کیلو ولت برق گناوه و  پست بوشهر از دیگر طرح‌های  افتتاحی امروز  است که تا دقایقی دیگر با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو از طریق ویدئو کنفرانس  در عسلویه افتتاح می‌شود.

منبع: