مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر:
شهروندان بوشهری روزانه حدود ۹۰۰ گرم پسماند تولید می‌کنند
پیغام: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر گفت: در حالی که استاندارد جهانی سرانه تولید زباله بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ گرم است، اما شهروندان بوشهری روزانه حدود ۹۰۰ گرم پسماند تولید می‌کنند.
كدخبر: 115036
1399/03/18

به گزارش «پیغام» به نقل از ایرنا؛ عبدالله کردگار در نشست بررسی وضعیت پسماند شهر بوشهر افزود: روزانه در شهر بوشهر بنابر فصل‌های مختلف بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن زباله تولید می‌شود که با توجه به شرایط خاص آب و هوایی نیاز است در کوتاه‌ترین زمان ممکن جمع‌آوری و به صورت اصولی دفن شود.

وی بیان کرد: نیروهای کارگری در سه گروه شامل نظافت خیابان‌ها، برداشت پسماند و حمل با ماشین فعالیت می‌کنند که کار برداشت زباله در شب‌ها نیز ادامه دارد و تعطیلی در این زمینه وجود ندارد.

کردگار، سنتی بودن دفن زباله‌ها را یکی از مشکلات شهرداری عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم امسال مرکز دفن پسماند را ساماندهی کنیم که کار مطالعاتی آن آغاز شده‌است.

وی ادامه داد: در شهرهایی مانند مشهد، شیراز و کرمانشاه هم‌اکنون از پسماند برق تولید می‌شود و ما به دنبال این هستیم تا از این تجربیات استفاده کنیم.

کردگار عنوان کرد: مردم بهترین کمکی که می‌توانند به مجموعه پسماند و جامعه کارگری استان کنند این است که در نظافت شهر سهیم باشند و زباله‌های خود را در ساعت مقرر یعنی ساعت ۲۱ درِ منازل قرار دهند.

منبع: