مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ‌بوشهر:
اوج بارمصرف برق در استان ‌از یک هزارو ۷۰۱ مگاوات عبور کرد
پیغام: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ‌بوشهر گفت: با توجه به افزایش دما، اوج بارمصرف برق در این استان ‌از یک هزارو ۷۰۱ مگاوات عبور کرد که این میزان پیک نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش دارد.
كدخبر: 115312
1399/04/02

به گزارش «پیغام»؛ اردشیر مذکوری با گرامیداشت هفته صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب و برق افزود: مصرف فراتر از حد متعارف برق سبب بروز مشکلات می‌شود که در این ارتباط از مشترکان برق استان بوشهر انتظار می‌رود مدیریت مصرف را در دستورکار قرار دهند و در ساعات ۱۳ تا ۱۷ به عنوان ساعت‎های اوج مصرف از وسایل برقی غیر ضروری و پرمصرف استفاده نکنند.

وی تاکید کرد: مشترکان برق استان بوشهر در ساعت‌های یاد شده باید از لوازم پرمصرف برقی غیرضرور مانند لباسشویی، ظرفشویی، جاروبرقی، اتو و نظایر آن اجتناب کنند.

مذکوری یادآور شد: بیشترین مصرف برق مشترکان خانگی در تابستان مربوط به کولرهای گازی است که با سرویس بموقع و تعیین درجه خنک‌کنندگی آنها در دمای ۲۴ درجه سانتیگراد، مصرف برق به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: هدف از مصرف بهینه انرژی برق حذف مصرف یا کم مصرف کردن نیست بلکه هدف از این مهم صحیح، بموقع و به اندازه مصرف کردن است.

مذکوری با اشاره به اثرات تنظیم ساعت کار ادارات در کاهش مصرف برق اظهار داشت: با تغییر ساعت کار ادارات اوج بار مصرف برق بیش از ۴۰ مگاوات کاهش یافته‌است.

منبع: