کاهش میزان ورودی به زندان‌های استان بوشهر
پیغام: مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان بوشهر گفت: ورودی به زندان‌های استان بوشهر در سال ۹۸ نسبت به سال قبل کاهش یافت.
كدخبر: 115360
1399/04/04

به گزارش «پیغام»؛ سید قاسم طباطبایی مهر در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: ورودی زندان‌های استان بوشهر در سال گذشته پنج هزار و ۵۷۵ مورد بوده است که سال ۹۷ میزان ورودی پنج هزار و ۵۹۹ مورد بوده است و شاهد کاهش ۰.۴ درصدی هستیم.

وی با اشاره به عملکرد انجمن حمایت از زندانیان استان بوشهر در سال گذشته اضافه کرد: در مجموع سه میلیارد و ۶۷۴ میلیون ریال کمک شده که شامل ۲۷۱ میلیون تومان کمک به مراکز تأمینی، ۳۸۵ میلیون ریال کمک‌های آموزشی، ۸۹ میلیون ریال کمک به زندانیان و دو میلیارد و ۹۲۸ میلیون ریال کمک به خانواده زندانیان بوده است.

طباطبایی مهر تعداد کل نفرات خانوار تحت پوشش را هزار و ۴۸۰ نفر دانست و افزود: تعداد خانواده‌های تحت پوشش دائمی ۱۷۴ خانواده، تعداد خانواده‌های تحت پوشش موقت ۱۳۴ خانواده و تعداد خانواده‌های تحت پوشش موردی ۳۹ خانواده است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی سازمان زندان‌ها اصلاح و تربیت انسان‌های به خطا رفته است خاطرنشان کرد: بکارگیری راهبردهای مشاوره‌ای و روان‌درمانی نیز در راستای ایفای این نقش بسیار مهم است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان بوشهر بیان کرد: حفظ سلامت روان زندانیان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در صورت عدم توجه به بهداشت روان به هدف نهایی یعنی حفظ و ارتقای سلامت در زندان‌ها دست نخواهیم یافت.

منبع: