معاون فنی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
مردم از مصرف خودسرانه دگزامتازون بپرهیزند
پیغام: معاون فنی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مردم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، از مصرف خودسرانه دگزامتازون بپرهیزند چرا که این دارو عوارضی چون مشکلات گوارشی و قلبی را به همراه دارد.
كدخبر: 115363
1399/04/05

به گزارش «پیغام»؛ دکتر محمد مهدی خواجه‌ ئیان در این باره اظهار داشت: دگزامتازون دارویی است که سال‌ها از آن استفاده می‌شد اما اکنون این دارو جز در موارد خاص، آن هم به صلاحدید پزشک استفاده نمی‌شود.

وی بیان کرد: چندی پیش سازمان جهانی بهداشت خبری را مبنی بر موثر بودن این دارو در درمان کرونا منتشر کرد که نیاز به توضیح دارد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر ادامه داد: دگزامتازون برای افراد مبتلا به کرونا که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و مراحل پایانی بیماری را سپری می‌کنند آن هم با شرایط خاص موثر است و مصرف خودسرانه آن عوارضی چون مشکلات گوارشی و قلبی به همراه دارد.

خواجه ئیان گفت: به هیچ عنوان دارو دگزامتازون برای مصرف بیماران سرپایی کرونا نیست اما مشاهده می‌شود برخی از پزشکان و یا بیماران با مراجعه به داروخانه از این دارو برای درمان سرپایی استفاده می‌کنند.

وی افزود: استفاده خودسرانه از داروی دگزامتازون ضمن ایجاد عوارض گوارشی و قلبی می‌تواند برای فرد مبتلا به بیماری مشکلات دیگری ایجاد کند.

منبع: