راه اندازی شعبه رسیدگی به پروندههای قاچاق در دادگستری بوشهر
پیغام: دادستان بوشهرگفت: یک شعبه ویژه جهت رسیدگی به پرونده‌های قاچاق در راستای تسهیل در امر مبارزه با قاچاق کالا در داگستری بوشهر راه‌اندازی شد.
كدخبر: 115396
1399/04/05

به گزارش «پیغام»به نقل از ایرنا؛علی حسن پور در نشست با ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر افزود: طی چند مدت اخیر خوشبختانه حاشیه‌ها در گمرک نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته و امیداوریم این سلامت محوری در گمرک بوشهر ادامه پیدا کند. 

وی بیان کرد: سلامت نظام اداری بسیار حائز اهمیت است و باید با نظارت و بازرسی‌های دقیق و شناسایی نقاط آسیب‌پذیر جهت ارتقای کمی و کیفی سازمان تلاش کرد.

دادستان بوشهر بااشاره به نقش گمرک در مبارزه با قاچاق کالا اظهارداشت: در این زمینه با لحاظ تدابیر سخت‌گیرانه می‌توان نقش گمرک در مبارزه با قاچاق کالا بیش از پیش پررنگ کرد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر نیز گفت: قوه قضاییه به عنوان یکی از ارکان مهم و تاثیرگذار در جمهوری اسلامی نقش ارزنده‌ای در حراست از آرمان‌های اصیل اسلامی و ارزش‌های والای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دارد.

بهروز قره‌بیگی افزود: بی‌شک بخش اعظمی از امنیت پایدار و برقراری نظم و تأمین آسایش و آرامش در جامعه مرهون کوشش و همت مسئولان قضایی و بخش‌های مختلف دستگاه قضا است. 

وی با تشکر از همکاری تنگاتنگ دادگستری با گمرک استان بوشهر اظهارداشت: تمامی کارکنان گمرک خود را پایبند به قانون می‌دانند و همواره سعی می‌کنند حداکثر تلاش خود را در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ورود کالاهای ممنوعه بکار گیرند. 

مدیرکل گمرک بوشهر گفت: تحریم ظالمانه استکبار جهان و همچنین سیاست های موثر دولت برای توسعه داخلی سازی و کاهش واردات  موجب شده تا واردات کالا از گمرکات این استان  با شیب کاهشی روبرو شود.
قره بیگی تسهیل تجارت را یکی از مهمترین محورهای کاری گمرک عنوان کرد و گفت: گمرک بوشهر آمادگی دارد در جهت کاهش هزینه‌ها و کاهش زمان ترخیص کالا و در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و شعار "جهش تولید" اقدامات و تسهیلات ویژه ای را در اختیار شرکتهای تولیدی داخل کشور قرار دهد.

منبع: