رییس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس خبر داد:
بیمار 73 ساله کرونایی با حال خوب از بیمارستان مرخص شد
پیغام: رییس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس از ترخیص بیمار 73 ساله با حال عمومی خوب خبر داد.
كدخبر: 115417
1399/04/07

 به گزارش «پیغام»؛ دکتر عاطفه اسفندیاری  در این باره اظهار داشت: بیمار با علائمی از جمله تب و استرس بسیار بالا در این مرکز بستری‌شده بود که با انجام درمان‌های به‌موقع و لازم توسط متخصصین عفونی این مرکز با حال عمومی خوب ترخیص شد.

وی از متخصصان عفونی این مرکز که در ایام بحرانی شیوع بیماری کرونا با این مرکز همکاری صمیمانه و فداکارانه‌ای داشتند قدردانی کرد.

سن بالا یک فاکتور خطر در بیماران مسن

متخصص بیماری‌های عفونی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر گفت: در کنار انجام درمان‌های لازم جهت کاهش اضطراب در مورد سیر بیماری و اینکه وضعیت در حال کنترل بوده ازلحاظ روانشناسی به بیمار آرامش داده شد. به‌تدریج اضطراب بیمار کاهش پیداکرده و علائم روزبه‌روز بهتر شده بیمار مبتلا به کرونا پس از گذراندن دوره درمانی لازم با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شد.

دکتر فرهاد عباسی بیان کرد: سن بالا به‌عنوان یک فاکتور خطر در بیماران مسن عمل کرده و از جمله مسائلی است که روند درمان بیماران را مشکل‌ساز می‌کند.

وی تصریح کرد: هم‌زمان داشتن بیماری زمینه‌ای از جمله مشکلات ریوی، دیابت، فشارخون و بیماری‌های قلبی ریسک این بیماری را در این‌گونه افراد بالابرده و به‌رغم وجود همه این مسائل بیمارانی نیز وجود داشته‌اند که برخلاف بیماری‌های زمینه‌ای درمان شده و با حال عمومی خوب بیمارستان را ترک کردند.

عباسی اظهار داشت: کماکان رعایت مسائل بهداشتی و استفاده از ماسک، پوشیدن دستکش، پرهیز از حضور در جوامع شلوغ و پرهیز از ترددهای غیرضروری در سطح جامعه به همه افراد توصیه‌شده و در بیماران مسن اهمیت بیشتری پیداکرده و خطر ابتلا به بیماری را در افراد کاهش می‌دهد.

متخصص بیماری‌های عفونی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر افزود: همان‌طور که بارها و بارها صحبت و تقاضا شده است از هم‌وطنان عزیز درخواست می‌کنم لطفا در خانه بمانند و تنها برای انجام کارهای ضروری از منزل خارج شوند.

وی تاکید کرد: از شرکت در جوامع شلوغ، مهمانی‌ها، جشن تولدها، مراسم عروسی و عزا پرهیزکرده و اگر ناگزیر به حضور در مکان‌های شلوغ هستند حتما از ماسک استفاده کرده و به‌صورت مکرر دست‌های خود را با آب و صابون یا مواد ضدعفونی‌کننده شست‌وشو دهند.

منبع: