بازگشت ۲ کارخانه‌ تولید کود شیمیایی استان به مدار تولید
پیغام: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: ۲ واحد تولیدی کود شیمیایی که به دلیل مشکل تامین خاک و سرمایه در گردش موردنیاز تعطیل بودند با حمایت دولت و رفع موانع فعالیت خود را از سرگرفتند.
كدخبر: 115471
1399/04/11

به گزارش «پیغام»؛ سید حسین حسینی در جمع خبرنگاران افزود: برای برطرف کردن مشکلات و موانع و حمایت از واحدهای تولیدی با پیگیری‌های مستمر سازمان صنعت، معدن و تجارت خاک فسفات و با مشارکت بانک صنعت و معدن استان بوشهر سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولید کودشیمیایی پرشین شیمی و صنعت پژوهان به منظور تامین کود مورد نیاز بخش کشاورزی کشور تامین شد.

وی بیان کرد: همچنین با پرداخت تسهیلات سرمایه درگردش واحد تولیدی ارکان شیمی در این استان نیز به ظرفیت کامل در زمینه انواع کود شیمیایی خواهد رسید.
حسینی ادامه داد: بر این اساس میزان تولید انواع کودهای فسفاته ساده و تریپل در استان بوشهر به ۳۰۰ هزار تن در سال می‌رسد.    

وی اظهار داشت: با تحول اساسی و چشمگیری که در تولید کودهای فسفاته صورت خواهد گرفت، نیاز بخش کشاورزی به کودهای اوره از داخل کشور تامین و علاوه برآن زمینه صادرات کودهای فسفاته فراهم خواهد شد.                
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: چهار رویکرد محوری این وزارتخانه در سال جاری جهش تولید، اتمام طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام،  توسعه صادرات و کنترل واردات و تنظیم بازار است.

حسینی یادآورشد: در محور جهش تولید برنامه‌های کلیدی شامل تامین مواد اولیه، شناسایی بازارهای صادراتی، تعمیق و توسعه ساخت داخل و تامین نقدینگی واحدهای تولیدی است.

منبع: