افزایش جان‌باختگان و مصدومین حادثه کلینیک سینا اطهر به ۳۳ تن
پیغام: روابط عمومی اورژانس کشور از افزایش جان‌باختگان انفجار و حریق در کلینیک سینا اطهر به ۱۹ نفر و مصدومیت ۱۴ تن در پی وقوع این حادثه خبر داد.
كدخبر: 115482
1399/04/11

به گزارش «پیغام» به نقل ازروابط عمومی اورژانس کشور اعلام کرد، ساعت ٢٠:۵۶ شب گذشته حادثه انفجار و حریق در کلینیک درمانی سینا اطهر رخ داد که تاکنون ١٩ تن از جمله ١۵ زن و چهار مرد بر اثر این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

روابط عمومی اورژانس کشور از انتقال هفت مصدوم به مرکز درمانی خبر داد و اعلام کرد که مصدومان خانم ۴۵ساله از پرسنل، آقا ۴٢ ساله آتش‌نشان، آقای ٣٧ ساله و خانم‌های ۵٠، ٢٣، ٣٧ و ٢۵ ساله بوده‌اند که طبق اعلام ستاد، نیمی از مصدومان به زودی ترخیص خواهند شد.

روابط عمومی اورژانس کشور اعلام کرد که هفت نفر نیز در محل حادثه، درمان شدند.

احتمال انفجار مجدد در محل حادثه کلینیک سینا اطهر هنوز کاملاً از بین نرفته است

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در پی وقوع حادثه کلینیک سینا اطهر با بیان این که احتمال انفجار مجدد به طور کامل از بین نرفته است، گفت: از مردم خواهش می‌کنیم اخبار را از رسانه‌ها پیگیری کنند و در محل حادثه جمع نشوند.

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تعداد جان‌باختگان حادثه آتش‌سوزی و انفجار در مرکز درمانی سینا اطهر به ۱۹ تن رسیده است.

وی ادامه داد: ۱۴ نفر مصدوم شده‌اند که ۷ نفر از آنها نیاز به مراقبت و درمان داشتند و به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شدند.

خالدی تصریح کرد: بخش عمده جان‌باختگان و مصدومان مربوط به طبقه چهارم یا پنجم هستند که در اتاق‌های عمل جراحی حضور داشتند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور بیان کرد: حضور پرتعداد افراد در محل حادثه، هم به جهت احتمال انتقال ویروس کرونا و هم به دلیل این که در مرکز درمانی، کپسول‌های گاز از جمله اکسیژن وجود دارد و احتمال انفجار مجدد هنوز به طور کامل از بین نرفته است، می‌تواند خطرآفرین باشد و بیم افزایش مصدومان را داریم. بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم اخبار را از رسانه‌ها پیگیری کنند و در محل حادثه جمع نشوند.

وی همچنین شایعه وجود مواد رادیواکتیو در این مرکز درمانی را رد کرد و گفت: در این مرکز پزشکی فعالیتی در حوزه پزشکی هسته‌ای انجام نمی‌شد و فرضیه وجود مواد رادیواکتیو در آن رد می‌شود. با این حال همکاران این موضوع را بررسی کردند و به همین نتیجه رسیدند؛ کما این که می‌بینید در محل حضور دارند و بدون مشکل در حال امدادرسانی هستند.

یک هشدار درباره انفجار خیابان شریعتی تهران

استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران و بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران کشور، نکاتی را درباره انفجار کلینیک سینا اطهر در خیابان شریعتی تهران یادآور شد.

به گزارش ایسنا، فریبرز ناطقی الهی در «خبرآنلاین» نوشت: با توجه به انفجار در میدان قدس از مسئولان شهری درخواست می‌شود تا شعاع یک هزار متری منطقه را تخلیه کنند.

از مردم عزیز نیز درخواست می‌شود از نزدیکی به سایت بیمارستان در حال آتش‌سوزی جدا دوری کنند.

دود حاصله نشان از انفجار و امکان سوخت مواد سمی یا گاز هلیوم دارد. پلوم رها شده با شکل کاملی از مواد و رنگ سیاه و غلیظ آن می‌تواند حاصل آتش‌سوزی مواد سمی یا حتی دارویی و شیمیایی باشد؛ لذا دوری و نزدیک‌نشدن به سایت و تخلیه منطقه جدا تا اطلاع مسئولان امر توصیه می‌شود.

در ضمن هم برای سلامتی خود شهروندان و هم امداد گران تخلیه افراد امری ضروری است.

منبع: