هزینه آبرسانی برای«باغ‌ویلاها» در بوشهر سه برابر شد
پیغام: هزینه تأمین آب برای مصارف غیرضروری نظیر باغ ویلاها، به ازای هر مترمکعب آب از 7 به 20 هزار تومان افزایش یافت.
كدخبر: 115495
1399/04/12

به گزارش «پیغام» عبدالحمید حمزه پور در گفتگو با فارس، در خصوص افزایش قیمت آب و اعتراض تانکر داران بوشهری اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب مسؤولیت تأمین آب شرب مردم شهر و روستا را دارد و هیچ مسؤولیتی در قبال تأمین آب باغ ویلا، شرکت‌ها و صنایع را ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بابیان اینکه باغ ویلاها بیشترین مصرف آب غیرضروری را دارند، تصریح کرد: با توجه به معضل کم‌آبی استان بوشهر و مصوبه مدیریت بحران شرکت آب، از امروز حمل آب شرب توسط تانکر داران برای مصارف غیرضروری نظیر باغ ویلاها، به ازای هر مترمکعب از هفت به 20 هزار تومان افزایش پیداکرده است.

وی بیان کرد: هزینه خرید هر مترمکعب آب از آب‌شیرین‌کن‌ها 16 هزار تومان است که برای استفاده مردم شهرها و روستا طبق همان تعرفه یارانه‌ای اما برای مصارف غیرضروری به قیمت واقعی است. صنایع یا افرادی هم که خواستار استفاده از آب شرب برای ساخت و ساز مجاز و ضروری هستند، از طریق بخشداری اقدام کنند.

حمزه پور بابیان اینکه بیشترین آب تانکرها به خانه باغ‌ها می‌رود، خاطرنشان کرد:  پس از قطع انشعاب آب باغ ویلاها، برخی از صاحبان خانه باغ‌ها اقدام به خرید آب با تعرفه یارانه‌ای و حمل با تانکر می‌کردند که از امروز طبق مصوبه شورای تأمین استان بوشهر هیچ‌گونه آبی به خانه باغ‌ها داده نخواهد شد و فروش آب به موارد غیر ضروری با قیمت واقعی انجام خواهد گرفت.

وی در خصوص قطع انشعاب آب باغ ویلاها گفت: عامل اصلی کم‌آبی روستاهای نوار ساحلی تنگستان، انشعابات غیرمجاز باغ ویلاهاست که تاکنون 1600 انشعاب در گورکات تنگستان و حدفاصل گناوه و دیلم قطع‌شده که این اقدام ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به‌احتمال نصب انشعاب مجدد خانه باغ‌ها گفت: افرادی که اقدام به انشعاب مجدد باغ ویلاها کنند، دادگاهی شده و خانه باغ آن‌ها تخریب می‌شود.

منبع: