پیش بینی شرایط ناپایداری جوی در استان
پیغام: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از عصر امروز در برخی مناطق جنوبی استان بطور موقت با افزایش ابر، احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی پیش بینی می‌شود.
كدخبر: 115496
1399/04/12

به گزارش «پیغام»؛ پیام مساعدی در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر ساعات، غبار محلی، افزایش رطوبت و شرجی هوا و در ابتدای صبح در برخی نقاط مه صبحگاهی از پدیده‌های غالب در این استان است.
وی بیان کرد: از ظهر فردا جمعه نیز با افزایش نسبی وزش بادهای شمال غربی در سواحل شمالی و مرکزی، تلاطم دریا در برخی ساعت‌ها تا حدودی افزایش می‌یابد.
مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در طول روز وزش ملایم باد و در ابتدای صبح در برخی نقاط مه صبحگاهی و در مناطق جنوبی در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب گاهی افزایش ابر پیش بینی می‌شود.
وی گفت: در این مدت جهت وزش باد متغیر، به طور غالب جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت 8 تا ۲۸ کیلومتر در ساعت و در ساعت‌هایی از بعد از ظهر تا ۳۶ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده‌است.
مساعدی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر از ظهر فردا در سواحل شمالی و مرکزی استان بتدریج ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.
وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۶:۲۴ ، جزر اول ۱۴:۰۹ ، مد دوم ۱۹:۵۳ و جزر دوم ۲۳:۵۶ خواهد بود.
مساعدی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته برازجان و جزیره خارگ به ترتیب با ۴۵ و ۲۵ درجه سانتیگراد بیشترین و کمترین میزان دما را در استان بوشهر تجربه کردند.

منبع: