وضعیت آب در روستاهای تنگستان بهبود یافت
فرماندار شهرستان تنگستان از احداث ۱۳ مدرسه جدید در این شهرستان خبر داد و گفت: وضعیت آب در روستاهای تنگستان بهبود یافته است.
كدخبر: 115527
1399/04/15

به گزارش «پیغام»؛ عبدالحسن رفیعی پور  در نشست با تعدادی از دهیاران شهرستان به مناسبت روز دهیاری‌ها اظهار داشت: دهیاران به عنوان متولیان روستا در توسعه و آبادانی روستاها نقش بسزایی دارند.

وی با تقدیر از دهیاران تنگستان، خاطرنشان کرد: ۶۹ دهیار این شهرستان با مشارکت و تعامل با مردم در ارتقای شاخص‌های توسعه منطقه تلاش می‌کنند.

فرماندار تنگستان بیان کرد: امروز روستاهای ما برای توسعه و پیشرفت در مسیر بسیار خوبی قرار گرفته‌اند و با اقدامات و تلاش‌های انجام شده و امکانات ایجاد شده در روستاها، روستاییان به جامعه شهری متصل شده و در دسترسی به خدمات مختلف و مورد نیاز نسبت به گذشته مشکلات کمتری دارند.

وی یاد آور شد: خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه آسفالت معابر، ورزش، بهداشت و درمان، آموزش، تسهیلات اشتغال روستایی، گاز رسانی و … در روستاهای تنگستان قابل تقدیر است.

توسعه زیرساخت‌های روستایی

رفیعی‌پور ادامه داد: توسعه یک شهرستان منوط به توسعه در بخش روستایی با تمامی زیرساخت‌های آن است و به همین دلیل پیگیر تمامی مشکلات روستایی و هر آنچه دهیاران از ما خواسته‌اند خواهیم بود و تا حصول نتیجه کوتاهی صورت نخواهد گرفت.

وی تاکید کرد: این به منزله رفع همه مشکلات مورد نظر نیست، حجم بالای درخواست‌ها و مشکلات و کمبود اعتبارات، باعث می‌شود نتوانیم تمامی مشکلات مدنظر روستاها را حل کنیم.

فرماندار تنگستان خاطرنشان کرد: برقراری ارتباط و تعامل دهیاران با مردم و هماهنگی با بخشدار و شوراهای اسلامی روستا موجب توسعه در روستاها می‌شود.

وی ادامه داد: تلاش دهیاران برای حفظ محیط زیست بسیار مهم بوده و دهیاران ضمن جلوگیری از تخریب منابع طبیعی، نهایت تلاش خود را برای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم رودخانه‌ها و خارج از محدوده روستا را در اولویت کاری قرار دهند.

توسعه اشتغال روستایی

رفیعی پور افزود: سال گذشته ۴۳۶ میلیارد ریال از محل ارزش افزوده به حساب ۶۹ دهیاری شهرستان تنگستان واریز شده است.

فرماندار تنگستان ادامه داد: سال گذشته ۳۶۰ میلیارد ریال از محل اشتغال روستایی تسهیلات اشتغالزایی روستایی پرداخت شده است و مقام دوم استان در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی داشته‌ایم.

وی بیان کرد: دهیاران موظفند گزارش عملکرد سال ۹۸ خود را تا پایان تیرماه با نصب بنر در سطح روستا به اطلاع مردم برسانند.

رفیعی پور ادامه داد: از این هفته بازرسی از دهیاری‌ها و پروژه‌های انجام شده از محل اعتبارات سال ۹۸ و سه ماهه ۹۹ صورت خواهد گرفت.

فرماندار تنگستان یاد آور شد: پروژه اصلاح تقاطع گادوی با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی فعال بوده و تمامی تلاش خود را برای بهره برداری از پروژه در هفته دولت امسال به کار می‌بندیم.

رفع بحران آب

وی گفت: بحران شدید کم آبی را با همکاری دهیاران و آبفا مدیریت کرده، تا نقطه مطلوب فاصله داریم ولی وضعیت آب روستاها بنا به اظهار شوراها و دهیاران نسبت به سال‌های گذشته خیلی بهتر شده است.

رفیعی پور بیان کرد: در تأمین و اخذ سهمیه قیر یارانه‌ای برای آسفالت معابر روستایی در سطح استان، شهرستان اول بوده‌ایم.

وی ادامه داد: گاز رسانی به روستاهای منطقه خائیز در حال انجام بوده و در هفته دولت امسال به بهره برداری خواهد رسید.

رفیعی پور گفت: پیگیر پروژه تعریض و بهسازی مسیر ارتباطی قباکلکی _ عالی حسینی بوده و امیدواریم این پروژه را امسال عملیاتی کنیم.

فرماندار تنگستان یادآور شد: دهیاران در کمک به مدارس روستایی و رفع مشکلات مدارس از هیچ کوششی دریغ نکنند. ۱۳ مدرسه جدید در روستاهای شهرستان در حال احداث بوده و امیدواریم تا پایان سال تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

منبع: