مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر:
بنگاه‌های فرهنگی هنری بوشهر برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کردند
پیغام: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: ۲۸ بنگاه فرهنگی و هنری دارای کد کارگاهی آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا در استان بوشهر تقاضای خود را در سامانه کارا ثبت کرده اند.
كدخبر: 115548
1399/04/16

به گزارش «پیغام» به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، فاطمه کرمپور بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شرایط را برای کسب و کارهای فرهنگی و هنری آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا جهت حمایت و پرداخت تسهیلات، از طریق سامانه کارا فراهم کرده است.

وی اظهار داشت: دولت در این راستا و گام اول پرداخت تسهیلات را به بنگاه‌های دارای کد کارگاهی از طریق سامانه کارا آغاز کرد که از زمان شروع این طرح تا به امروز تنها ۲۸ بنگاه در استان برای دریافت این تسهیلات تقاضای خود را ثبت کرده‌اند.

کرمپور افزود: کانون‌های آگهی تبلیغاتی با ۱۴ میلیارد تومان و کتاب‌فروشی‌ها با ۲ میلیارد و ۴۱۲ میلیون تومان در استان بوشهر بیشترین آسیب را در ایام کرونا دیده‌اند.

کرمپور با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هماهنگی هیئت دولت حق بیمه سه ماه (فروردین، اردیبهشت و خرداد) تمامی هنرمندان عضو صندوق اعتباری هنر را پرداخت کرده است، افزود: در صورت پرداختی هزینه توسط عضوی از صندوق در ماه‌های ذکر شده مبلغ واریزشده در آینده به او برگشت داده می‌شود.

وی ادامه داد: بخشش اجاره بهای اماکن فرهنگی و هنری از دیگر اقدامات صورت گرفته دولت در راستای حمایت از حوزه فرهنگ و هنر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: آغاز پرداخت تسهیلات به افراد و کسب و کارهای فاقد کد بیمه و کارگاه‌های فرهنگی و هنری نیز از ۱۶ تیر ماه با مراجعه و ثبت درخواست در سامانه کارا انجام خواهد شد.

منبع: