توقف فعالیت یک مرکز نگهداری حیات وحش در استان بوشهر
پیغام: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از توقف فعالیت یک مرکز نگهداری حیات وحش در استان بوشهر خبر داد.
كدخبر: 115550
1399/04/16

به گزارش«پیغام» به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهراظهار داشت: این مرکز نگهداری حیات وحش بدلیل عدم استاندارد بودن شرایط نگهداری گونه ها و عدم توجه به اصول زیست محیطی نگهداری گونه ها با انتقال گونه های موجود در استان بوشهر متوقف و باقیمانده گونه ها شامل چند راس قوچ و میش به یک مرکز نگهداری مجاز و استاندارد منتقل گردید .

فرهاد قلی نژاد ادامه داد: نگهداری گونه های حیات وحش  در مراکز نگهداری یا تکثیر و یا در باغ های وحش باید با فراهم سازی شرایط استاندارد و توجه به اصول اکولوریکی باشد زیرا عدم توجه به اصول صحیح نگهداری گونه ها موجب مرگ و میر گونه می شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اهمیت گونه های حیات وحش افزود : نگهداری گونه های حیات وحش در شرایط اسارت بدلیل عدم تطابق با شرایط زیستگاهی توصیه نمی شود .

وی اضافه کرد:  نگهداری گونه ها جهت تکثیر و یا نگهداری در باغ های وحش جهت آموزش و آشنایی با حیات وحش باید وفق قوانین و مقررات با مجوز سازمان حفاظت محیط زیست و رعایت و فراهم سازی شرایط استاندارد باشد که در این راستا مراکز نگهداری و تکثیر تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارند.

قلی نژاد بیان داشت: در بازرسی مراکز مذکور در استان بوشهر یک مرکز که در یک واحد درمانی مبادرت به نگهداری چند راس پستاندار نموده بدلیل شرایط نامساعد نگهداری گونه ها منتقل و فعالیت مرکز مذکور متوقف گردید

 

منبع: