مراسم جشن و عروسی کانون شیوع کرونا در دیلم
پیغام: فرماندار شهرستان دیلم گفت: بیشترین میزان شیوع کرونا در این شهرستان از مراسم جشن و عروسی ثبت شده‌است.
كدخبر: 115579
1399/04/16

به گزارش «پیغام»؛ احمد دشتی در نشست پدافند غیرعامل و ستاد مقابله با کرونا این شهرستان افزود: تیم‌های بازرسی و نظارت بر اصناف، ادارات، بانک‌ها و سایر اماکن عمومی و خدماتی درصورت رعایت نکردن موارد بهداشتی توسط این مراکز با آنها قاطع برخورد کنند.

وی اظهارداشت: این شهرستان در وضعیت نارنجی بیماری کرونا قرار دارد که در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم، مبتلایان افزایش خواهد یافت و محدودیت‌ها بیشتر و تصمیم‌های جدیدی اتخاذ خواهد شد.

وی گفت:  کم هزینه‌ترین و موثرترین راه پیشگیری از این بیماری استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی است.

رئیس ستاد مدیریت مبارزه با کرونا دیلم اظهار داشت: دفاتر چاپ آگاهی ترحیم هیچگونه اطلاع رسانی نسبت به زمان و مکان تشییع و تدفین انجام ندهند و مراسم بصورت محدود توسط خانواده مرحوم صورت گیرد.

وی افزود: نصب و راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن و  اکسیژن ساز بیمارستان دیلم تسریع شود.

دشتی گفت : شهرداری و دهیاری‌ها در تدفین و تغسیل فوتی‌های این بیماری با حوزه بهداشت ودرمان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاری کنند.

فرماندار دیلم با تقدیر از تلاش نیروهای مردمی در ابتدای پیشگیری از این بیماری گفت: امروز بیش از هر زمانی نیاز به فعالیت، استفاده از ظرفیت و حضور پویش‌های مردمی، سازمان‌های مردم نهاد برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی  پیشگیری از این بیماری نیاز است.

دشتی بیان کرد:  ادارات و  مجموعه های دولتی و خصوصی به صورت پیامکی و فضای مجازی و حتی به صورت تلفنی جامعه هدف خود را نسبت به بیماری کرونا و راهکارهای مقابله با آن آگاه کنند.

امام جمعه دیلم گفت: محافل و مجالس دینی در فرهنگ سازی، تبلیغات، اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم برای مقابله با بیماری کرونا بیشتر می‌توانند کمک کنند.

حجت الاسلام محمود اسدی افزود: مردم و متولیان مساجد و هیات‌ها تاکنون در ادای فریضه نماز و مراسم، پروتکل‌های بهداشتی را بخوبی رعایت کرده‌اند.

وی  اظهارداشت: باید برای مقابله با این بیماری اطلاع رسانی و آموزش به صورت گسترده و فراگیر انجام شود.

منبع: