مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر:
از تخلیه لاستیک های فرسوده در دریا جلوگیری می شود
پیغام: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: تخلیه لاستیک‌های فرسوده در برخی از شهر‌های ساحلی استان بوشهر برای ایجاد صیدگاه ماهی غیر قانونی است و از این کار جلوگیری می‌شود
كدخبر: 115627
1399/04/19

پیغام: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت:  تخلیه لاستیک‌های فرسوده در برخی از شهر‌های ساحلی استان بوشهر برای ایجاد صیدگاه ماهی اقدامی غیر قانونی  است و از این کار جلوگیری می‌شود

به گزارش «پیغام»؛ فرهاد قلی نژاد در این باره اظهار داشت:  برخی از صیادان در سال‌های اخیر برای ایجاد صیدگاه ماهی دست به تخلیه لاستیک در دریا می‌زنند در حالی که ورود لاستیک موجب آلودگی محیط زیست در دریا می‌شود و تاثیر  نامطلوبی بر اکوسیستم دریایی و آبزیان می‌گذارد.

او ادامه داد: بنابراین از سال ۹۸ با اطلاع رسانی صورت گرفته از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از ورود لاستیک و هرگونه سازه‌های دیگر به دریا جلوگیری و در این خصوص پرونده قضایی نیز تشکیل شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: اقدام برخی از صیادان در این خصوص برای صید بیشتر بوده است و آن‌ها از کاهش ماهیان گلایه دارند، اما استقرار لاستیک و هرگونه سازه آلوده ساز در دریا به علت ایجاد آلودگی و خسارت به اکوسیستم دریایی ممنوع است و نمی‌تواند راهکار اصولی در این خصوص باشد.

قلی نژاد تاکید کرد: جا دارد سازمان‌های متولی برای حمایت از صیادان راهکار‌های اصولی را اجرا کنند. البته اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در حال پیگیری این موضوع است و همچنین برنامه آموزش نکات محیط زیستی به صیادان را در اسکله‌های استان بوشهر در دست اجرا دارد.

وی بیان داشت: تخلیه لاستیک‌های فرسوده در ساحل شهرستان دیر برای استقرار در دریا به یکی از معضلات زیست محیطی تبدیل شده است که آلودگی دریایی را به دنبال خواهد داشت.

منبع: