دستگیرشکارچی متخلف در منطقه شکارممنوع شاهزاده ابراهیم
پیغام: موسوی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: یک گروه از شکارچیان در منطقه شکارممنوع شاهزاده ابراهیم تنگ باهوش شهرستان دشتستان در دام محیط بانان گرفتار شدند.
كدخبر: 115673
1399/04/21

پیغام: موسوی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: یک گروه از شکارچیان در منطقه شکارممنوع شاهزاده ابراهیم تنگ باهوش شهرستان دشتستان در دام محیط بانان گرفتار شدند.

به گزارش «پیغام» به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر؛ سیداحسان در این خصوص گفت : به دنبال پایش منطقه شکارممنوع شاهزاده ابراهیم تنگ باهوش و اطلاع ازحضور 3 نفر متخلف شکار غیرمجاز پستانداران مأمورین یگان حفاظت اداره کل بوشهر برای دستگیری آنان وارد عمل شدند.

وی افزود:  با توجه به موقعیت منطقه و رصد کامل متخلفین در طول روز و با توجه به احتمال درگیری مأموران با متخلفان آنان را مشایعت نموده تا از منطقه خارج و سپس در اقدامی که متخلفان قصد داشتند با مخفی نمودن خودرویی که در یکی از باغات همجوار که فاصله کمی با منطقه شکارممنوع داشت  را در حین خروج دستگیر کردند.

موسوی در ادامه بیان کرد: از متخلفان یک قبضه سلاح گلوله زنی برنو مجاز که لول سلاح به سلاح جنگی ژ3 تغییر پیدا کرده بود، مقادیری فشنگ جنگی، دوربین چشمی و سایر ادوات کشف و ضبط گردید.

موسوی افزود: بعد از تنظیم صورتجلسه متخلفان جهت رسیدگی به تخلفاتشان به مراجع قضایی معرفی گردیدند.

قلی نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این رابطه گفت : طبیعت نیاز به حمایت عمومی مردم دارد و بر اساس اصل 50 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حفظ محیط زیست وظیفه ای است همگانی که برعهده عموم مردم گذاشته شده است.

وی افزود: همشهریان گرامی و دوستداران طبیعت می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف گزارشات خود را به نزدیکترین اداره یا پاسگاه محیط بانی اطلاع داده و یا با شماره تلفن 1540 تماس حاصل نمایند.یگان حفاظت محیط زیست این آمادگی را دارد که به صورت  قاطع با متخلفان زیست محیطی برخورد نماید.

 

منبع: