هشدار پلیس فتا به شهروندان؛
هنگام خرید از فروشندگان سیار، مراقب باشید
پیغام: رئیس پلیس فتا استان بوشهربه شهروندان هنگام خرید از فروشندگان سیار هشدار داد و گفت: از هم‎استانی‎ها درخواست می‎شود در زمان خرید از فروشندگان سیار، مراقب باشند اطلاعات حساب بانکی آنها مورد سواستفاده قرار نگیرد.
كدخبر: 115888
1399/05/04

به گزارش «پیغام»؛ سرهنگ مهدی قاسمی جمعه شب در این ارتباط افزود: با توجه به شرایط کنونی و دریافت نکردن وجوه نقد از مشتریان، مردم هنگام خرید از فروشندگان سیار مجبور به استفاده از کارتخوان‌های آنان هستند و دیده شده که مجرمان  از این موضوع سوءاستفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: افراد سودجو با استفاده از اسکیمر (دستگاهی است که از آن برای کپی کردن اطلاعاتی موجود در نوار مغناطیسی کارت‌های بانکی استفاده می‌شود) در فرصتی مناسب اطلاعات موجود در نوار مغناطیسی کارت بانکی آنها را با استفاده از نرم‌افزاری خاص به کارت‌های بانکی خام کپی و سپس از حساب افراد برداشت می‎کنند.

قاسمی  از مردم خواست از فروشگاه‌های معتبر و ثابت خرید کنند و به انگیزه خرید با قیمت پایین‌تر، در دام کلاهبرداران قرار نگیرند.

وی ادامه داد: در صورت ضرورت پرداخت با کارت بانکی، از کارت‌های هدیه یا کارت حساب با موجودی پایین استفاده شود تا در صورتی که مشخصات کارت در دستگاه اسکیمر کپی شد، خریدار متحمل ضرر و زیان بالایی نشود.

قاسمی با اشاره به لزوم هوشیاری کاربران بیان کرد: مردم هنگام خرید خودشان عملیات بانکی را انجام و رمز کارت را وارد کنند زیرا  سودجویان حتی در صورت نصب اسکیمر روی دستگاه کارتخوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب خریدار را ندارند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر تاکید کرد: مردم به هشدارها و توصیه‌های پلیس فتا توجه کنند و در صورت دیدن موارد مشکوک در فضای مجازی یا انجام بانکداری الکترونیک، آن‌ را از راه پایگاه پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری(بخش ثبت گزارش‌های مردمی) به پلیس فتا اعلام کنند.

منبع: