ثبت 6 میلیمتر باران در دشتستان
ناپایداری‌های کم سابقه جوی در استان بوشهر باعث بارش باران، وزش تندباد، رعدوبرق و گردوخاک در برخی مناطق شد.
كدخبر: 115906
1399/05/04

به گزارش «پیغام»؛ سرپرست معاونت توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر،گفت: چنان که پیش بینی شده بود عصر دیروز شاهد وقوع ناپایداری‌های جوی شامل رگبار باران، وزش تندباد، رعدوبرق و گردوخاک، در برخی مناطق به ویژه شرق استان بودیم.

زهرا راستگو افزود: بیشترین سرعت وزش باد با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت از جم و عسلویه گزارش شد.

او ادامه داد: همچنین بیشترین بارش در شهرستان دشتستان به ثبت رسید و به طوری که در رودفاریاب ۶ میلیمتر و تنگ ارم ۲.۷ میلیمتر باران بارید. اگر چه در مناطقی مانند شهرستان عسلویه و دشتی نیز بارش باران وجود داشته است.

 سرپرست معاونت توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر، وقوع این ناپایداری‌های جوی را در این زمان از سال کم سابقه خواند و علت آن را طولانی شدن فعالیت جریان مونسونی در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

راستگو بیان کرد: امروز و فردا نیز این شرایط در استان وجود خواهد داشت، اما با شدت کمتر. همچنین وزش باد جنوبی تا اواسط هفته ادامه دارد و اگر چه دما چندان افزایش نخواهد یافت، اما به علت شرجی بالا احساس گرما بیشتر می‌شود.

او گفت: دیروز برازجان با ۴۲ درجه گرم‌ترین شهر استان بود و دمای بقیه شهر‌ها در گرم‌ترین ساعات زیر ۴۰ درجه سلسیوس بوده، که این کاهش دما به علت وزش باد رخ داده است.

منبع: