محیط زیست گناوه: آلودگی ساحل این بندر به مواد نفتی خطرآفرین است
پیغام: رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: لکه‌های نفتی در ساحل این بندر بر اثر مد دریا به خشکی رسیده و بصورت خمیر روی ماسه‌ها چسبیده ‌است که خطرات زیست محیطی برای آبزیان دریایی و کسانی که در دریا شنا می‌کنند، بدنبال دارد.
كدخبر: 115936
1399/05/05

به گزارش «پیغام»؛ کامبیز عبداللهی  با تائید وجود لکه‌های نفتی در ساحل بندر گناوه به ایرنا گفت: بخش وسیعی از ساحل این بندر به این مواد که حالت تخمیری دارد، آلوده شده‌است.

وی افزود:  بر اساس بررسی‌های به عمل آمده از سمت شمال ساحل اردوگاه شهدای دانش‌آموزی حدفاصل روستای چاهک به مال قاید، مال خلیفه تا ساحل گناوه لکه‌های نفتی تخمیرشده وجود دارد.

عبداللهی اظهارداشت: نمونه‌برداری از این لکه‌های نفتی انجام شده‌است که به  مرکز استان بوشهر ارسال خواهد شد.

رئیس حفاظت محیط زیست گناوه  بیان کرد: اکنون مشخص نیست که منشا آلودگی از کجا و چگونه به ساحل گناوه رسیده‌است که نیاز به بررسی دارد.

ساحل بندرگناوه  علاوه براینکه در طول سال بویژه ماه‌های پایانی و تعطیلات نوروز میزبان هموطنان زیادی از نقاط مختلف کشور است، به مکانی  مفرح و مناسب برای پرکردن اوقات فراغت اهالی این شهرستان از جمله شناکردن در فصل تابستان تبدیل شده‌ است که سرازیرشدن لکه های نفتی به این نقطه خطرات زیادی برای مردم در برخواهد داشت.

منبع: