افتتاح اولين مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در دشتي
نخستین مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی روز یکشنبه در دانشگاه آزاد شهرستان دشتی افتتاح شد.
كدخبر: 115967
1399/05/06

پیغام: مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر گفت: دانشگاه‌ها نباید بر آموزش صرف تأکید کنند، بلکه باید با آموزش مهارت‌های مختلف دانشجویان را برای ورود به بازار کار مهیا سازند.

به گزارش «پیغام» به نقل از روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر، عبدالمجيد دراهکي در آئين افتتاح اين مرکز ،اظهار داشت: این مرکز مدیریت با هدف توانمند سازی مهارتی دانشجویان و کمک به دانش آموختگان دانشگاهی بر پایه سه فرآیند اصلی نیازسنجی مهارتی، ارائه‌ی خدمات شغلی و آموزشی و همچنین مهارت افزائی مورد نیاز بازار کار به دانشجویان راه اندازي شده است.

وي با اشاره به ضرورت توجه به نیاز های بازار کار به مشاغل فعلی و آينده افزود: فضای بازار کار روزانه دچار تحول می شود و این موضوع  مهارت آموزي و هدایت شغلی را برای دانشجویان ضروری تر می نماید.

دراهکي افزود: معرفی ظرفیت های مراکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در انسجام بخشی به آموزش های منجر به اشتغال که با هدف توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان انجام می شود، کمک می کند.

وی، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی خورموج با سابقه خوب به خصوص در رشته های فنی و مهندسی، فرصت بسیار مناسبی را می تواند با همکاری آموزش فنی و حرفه ای استان در اختیار دانشجویان خود قرار دهد.

مدير کل آموزش فني و حرفه اي بوشهر خاطرنشان کرد: راه‌اندازی چنین مراکزی در سطح کشور می‌تواند به توانمندی، انتخاب شغل مناسب و رفع مشکل کمبود نیروی ماهر و تکنسین در بازار کار برای افراد در کنار تحصیل کمک کند.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج نيز اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی و محقق شدن شعار هر دانشجو، یک تخصص، یک مهارت هدایت مؤثر دانشجویان و دانش‌آموختگان برای یافتن نقش‌های تأثیرگذار و ارزشمند در جامعه است.

اشکان معصومي تصریح کرد: تلاش داریم با شناسایی موقعیت‌های شغلی، دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی و جوانان علاقه‌مند به مهارت‌آموزی را در راستای تامین منابع انسانی کارآمد به‌ویژه وجود صنایع کوچک و بزرگ توانمندتر کنیم تا فرصت‌های توسعه شایستگی و مهارتی خود را بشناسند و برای ارتقای آن اهتمام ورزند.

منبع: