معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر:
شناسایی۹۰ بیمار کرونایی در یک روز در بوشهر
پیغام: معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر گفت: با شناسایی ۹۰ بیمار جدید، تعداد مبتلایان به کرونا در استان به بیش از هشت هزار نفر رسید.
كدخبر: 115982
1399/05/08

به گزارش «پیغام»؛ محمدمهدی خواجه‌ئیان معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر بیان کرد: در دو روز گذشته، ۲۰۴ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند که ۱۱۴ نفر به ششم مرداد و ۹۰ نفر به هفتم مرداد مربوط بود.

او با اشاره به اینکه تاکنون بیش از هشت هزار بیمار کرونایی در استان شناسایی شده است، افزود: همچنین در این دو روز ۱۷ مورد فوتی به ثبت رسید که ۷ نفر مربوط به ششم مرداد و ۱۰ نفر مربوط به هفتم مرداد بود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر عنوان کرد: درحالی که ابتدای شیوع کرونا روزانه هفت، هشت یا ۱۰ مبتلا داشتیم حالا روزانه ۱۰ فوتی داریم که این موضوع نشان می‌دهد در مرحله خطرناک مرگ و میر ناشی از این بیماری هستیم و مردم باید با جدیت بیشتری نکات بهداشتی را رعایت کنند.

خواجه‌ئیان با تاکید بر ماسک زدن به ویژه در مکان‎‌های سرپوشیده، افزود: با توجه به شیوع بالای کرونا در جامعه، باید به این نکته توجه کنیم که مبتلایان خاموش یا بدون علامت هرجایی ممکن است باشند بنابراین باید احتمال داد فردی که با آن رو به رو می‌شویم ۵۰ درصد ممکن است مبتلا باشد.

او، جایگاه‌های توزیع سوخت را یکی از مکان‌های آلوده عنوان کرد و از رانندگان خواست بنزین زدن را به متصدیان بسپارند و از متصدیان هم درخواست کرد برای حفظ سلامت خود و مراجعه‌کنندگان این کار را انجام دهند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر تاکید کرد چه کارمندان و چه مراجعه‌کنندگان به اداره‌ها ماسک استفاده کنند و اداره‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که چند ارباب رجوع باهم وارد یک اتاق نشوند تا احتمال انتشارویروس کمتر شود.

خواجه‌ئیان درباره احتمال برگشت بیماری برای مبتلایان هم گفت: هنوز اطلاعات دقیقی درباره میزان احتمال برگشت بیماری وجود ندارد، اما احتمال دارد کسی که یک بار گرفته دوباره مبتلا شود، بنابراین این افراد هم باید تمام توصیه‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری را رعایت کنند.

 

منبع: