کلاهبرداران اینترنتی در کمین مودیان مالیاتی
پیغام: مدیر کل امور مالیاتی استان بوشهر با اشاره به وقوع برخی کلاهبرداری و سوء استفاده های افراد سودجو از مودیان مالیاتی خواستار هشیاری مودیان در مقابل شگردهای متقلبانه و مجرمانه کلاهبرداران شد.
كدخبر: 116020
1399/05/12

به گزارش«پیغام» به نقل از روابط عمومی این اداره کل؛ غلامرضا احمدپری خاطرنشان کرد: طبق گزارش های واصله از سوی سازمان امور مالیاتی، علیرغم تلاش های پیشگیرانه سازمان، متاسفانه شاهد سوء استفاده برخی افراد سودجو و فرصت طلب از مودیان محترم مالیاتی بوده ایم.

احمد پری با بیان اینکه برخی از جرائم رایانه ای با تکیه بر اصول مهندسی اجتماعی و به کار گیری صفحات جعلی به منظور القای تفکر به کاربران در راستای انجام اقدامات مورد نظر مهاجمان سایبری انجام می پذیرد، گفت: اخیرا مشاهده شده برخی از ای جرائم در فضای مجازی توسط ثبت کنندگان آگهی در سایت هایی همچون دیوار و غیره، تحت عنوان اخذ مالیات انجام می گیرد. به گونه ای که این آگهی ها، مودیان را به سایت های جعلی پرداخت مالیات هدایت کرده و نهایتا اطلاعات کارت های بانکی ایشان مورد سوء استفاده قرار می گیرد.

مدیر کل امور مالیاتی استان بوشهر یادآور شد: سازمان امور مالیاتی هیچ گونه لوح فشرده، نرم افزار، اپلیکیشن، پیامک، نمابر یا نامه الکترونیک و... متضمن درخواست اطلاعات شخصی حساب های بانکی (از قبیل شماره کارت، تاریخ انقضاء ، رمز دوم و ... کارت بانکی) به مودیان ارسال نکرده و اصولا تقاضای چنین اطلاعات محرمانه مالی، حاکی از اقدام به کلاهبرداری است.

وی در پایان اظهار داشت: مطابق قوانین و ضوابط موجود،تمامی موارد مشمول تخفیف و محدوده بخشودگی جرائم مالیاتی، فقط در چارچوب حدود قانونی قابل تعیین بوده و به صورت شفاف و قابل دسترسی در اختیار عمومی مردم قرار دارد و هرگونه ادعایی مبنی بر برخورداری از امکان ویژه اخذ تخفیفات فراقانونی، کذب محض و حاکی از شگردهای کلاهبرداری است.

منبع: