دمای هوا در برخی نقاط بوشهر به ۵۰ درجه نزدیک می رسد
هواشناسی استان بوشهر پیش‌بینی کرد دما در برخی از مناطق غیر ساحلی به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس برسد.
كدخبر: 116045
1399/05/12

پیغام: سرپرست معاونت توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از فردا (دوشنبه) تا پایان هفته جهت جریان‌ها در بیشتر ساعات شمالی خواهد بود که در برخی ساعات به سبب افزایش سرعت وزش باد‌های شمالی غربی، خلیج فارس تا حدودی مواج پیش بینی می‌شود.

به گزارش «پیغام»؛ زهرا راستگو با اشاره به احتمال نفوذ گرد و غبار به روی خلیج فارس و سواحل استان در همین مدت، افزود: دمای هوا نیز تا پایان هفته روند افزایشی دارد و در برخی از مناطق غیر ساحلی به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس خواهد رسید.

او، آسمان استان را تا پیش از ظهر فردا، بیشتر صاف همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی مناطق مه صبحگاهی پیش بینی کرد و ادامه داد: جهت وزش باد هم امروز بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی و از فردا شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

راستگو، ارتفاع موج را هم ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و از ظهر فردا به تدریج ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر، عنوان کرد و گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۰:۳۶ دقیقه بامداد، مد اول دریا ساعت ۰۷:۳۸، جزر دوم ساعت ۱۵:۳۲ و مد دوم ساعت ۲۱:۴۴ است.

سرپرست معاونت توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: در شبانه روز گذشته، برازجان با  ۴۶ درجه سلسیوس بیشترین دما و  جم با  ۲۷ درجه سلسیوس کمترین دما را ثبت کرده است.

منبع: