یک هزار و 502 پروند تخلف اقتصادی در استان بوشهر تشکیل شده است
پیغام: معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت:از ابتدای سال تاکنون یک هزار و 502 پروند تخلف اقتصادی در استان بوشهر تشکیل شده است.
كدخبر: 116051
1399/05/13

به گزارش «پیغام» رضا جمالی با بیان این که در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده از ابتدای سال 99 تا پایان تیرماه سالجاری تعداد29هزارو 690 مورد بازرسی ازاصناف در سراسر استان صورت گرفته که منجربه تشکیل یک هزار و 502 مورد پرونده تخلف اقتصادی دررسته های مختلف بوده است.

معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: طی تیرماه سال جاری 7049 مورد بازرسی و نظارت ازنحوه عرضه کالا و خدمات واحدهای صنفی استان صورت گرفته که از این بین 358 فقره پرونده تخلف به ارزش حدودا  3 میلیارد و206میلیون ریال جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

جمالی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته این سازمان در انجام بازرسی و نظارت بر فعالیت های صنفی استان عنوان کرد: تیم های گشت بازرسین این سازمان بصورت روزانه و مستمر در دو شیفت کاری صبح و بعدازظهربه روش محسوس و نامحسوس بر نحوه فعالیت واحد های صنفی گوناگون بازرسی و نظارت دارند و در صورت مشاهده تخلف برخورد قانونی لازم را انجام می نمایند.

وی گفت: با توجه به وضعیت کنونی  بیماری کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی یک امر مهم و ضرروی است  که درصورت عدم رعایت آن موجب گسترش بیماری و به خطر افتادن سلامت مردم  جامعه خواهد شد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از شهروندان خواست به‌منظور تسریع در تحقق حقوق مصرف کنندگان و مبارزه با تخلفات صنفی اعم از گرانفروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار ، قاچاق کالا و غیره مراتب را با شماره تلفن ۱۲۴ گزارش دهند.

 

 

 

منبع: