رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر:
جهاد دانشگاهی تابع هیچ رویکرد سیاسی نیست
پیغام: رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای استان در حوزه اقتصاد کرانه، صنایع نفت و گاز و بسیاری پتانسیل‌های مهم و بی‌نظیر در استان آماده پذیرش ماموریت های بزرگ دیگری نیز در حوزه های مختلف هستیم.
كدخبر: 116084
1399/05/15

پیغام: رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای استان در حوزه اقتصاد کرانه، صنایع نفت و گاز و بسیاری پتانسیل‌های مهم و بی‌نظیر در استان آماده پذیرش ماموریت های بزرگ دیگری نیز در حوزه های مختلف هستیم.

به گزارش «پیغام»، علی احمدی‌زاده  به مناسبت چهلمین سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی عنوان کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد خودباور، فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تابع هیچگونه رویکرد سیاسی نبوده و در پی استفاده از ظرفیت‌های علمی و نیروهای مومن و انقلابی برای دستیابی به بیشترین بهره‌وری است. در واقع این نهاد علمی در استان به دنبال انجام کارهای گزین و خاص در سطح ملی و استانی هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های آموزشی این نهاد افزود: دوره‌های آموزشی جهاد دانشگاهی با رویکرد اشتغال‌ تدوین و برنامه‌ریزی می‌شوند که در این خصوص سال گذشته بیش از ۲۱۰۰ فراگیر در دوره‌های تخصصی کوتاه‌مدت تحت آموزش قرار گرفته و گواهینامه معتبر دریافت کردند.

این مسئول با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران و فعالان رسانه همواره در شرایط دشوار در کنار مردم و مسئولان بوده‌اند و نقش بی‌بدیلی در احصاء مشکلات و برطرف کردن کمبودها دارند.

رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر با اشاره به برنامه‌ها و پروژه‌های هفته دولت عنوان کرد: کلنگ‌زنی مجتمع تکثیر بچه‌ماهی در شهرک زیست فناورانه دلوار، افتتاح مرکز پایلوت طرح کسب دانش فنی تولید بچه ماهی با اعتبار یک میلیارد تومان، افتتاح آزمایشگاه کووید ۱۹ دفتر جهاددانشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی با همراهی دانشگاه علوم پزشکی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، افتتاح دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بوشهر و افتتاح خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) بخشی از برنامه‌های هفته دولت است.

پذیرش دانشجو در 6 رشته تخصصی در جهاد دانشگاهی بوشهر

احمدی‌زاده بیان کرد: مرکز آموزشی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی از مهر ماه در ۶ رشته تخصصی پذیرش دانشجو خواهد داشت که با گرایش بازرگانی و کسب‌وکار تدوین شده و با هدف توانمندسازی نیروی تحصیلکرده به امر آموزش و تربیت دانشجو مهارتی خواهد پرداخت.

وی تاکید کرد: هر جا کمبودی احساس شود جهاد دانشگاهی ورود کرده و سعی در رفع کمبودها و نیازها دارد، در زمان شیوع کرونا و با توجه به کمبود ماسک در کشور نیز با تجهیز سه کارگاه، تعداد ۲۲۰ هزار ماسک بهداشتی تولید و در اختیار مردم قرار گرفت.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر با اشاره اهمیت استفاده از جوانان ادامه داد: میانگین سنی تیم جهاد دانشگاهی بوشهر ۴۰ سال است و خوشبختانه با تشکیل یک تیم جوان، انقلابی، پویا و مومن، خلاق توانسته ایم در مدت سه سال از زمان تاسیس به دستاوردهای مهمی دست پیدا کنیم.

آماده پذیرش ماموریت‌های بزرگ در حوزه های نفت و گاز و انرژی و آبزیان هستیم

این مسئول تصریح کرد: متاسفانه تا امروز در استان بوشهر فرصت‌سوزی‌های زیادی اتفاق افتاده است، با توجه به ظرفیت‌های بالای اقتصاد کرانه خلیج‌فارس، صنایع نفت و گاز و بسیاری پتانسیل‌های مهم و بی‌نظیر در استان آماده پذیرش ماموریت‌های بزرگ در حوزه های نفت و گاز و انرژی و آبزیان هستیم.

علی احمدی‌زاده عنوان کرد: در حوزه آموزش رویکرد این است که تا پایان سال بتوانیم مراکز آموزشی را در شهرستان دشتستان، گناوه، دیلم را راه‌اندازی نماییم؛ هدف ما آموزش‌هایی است که ختم به اشتغال و بازار کار با کیفیت و استاندارد است.

کلنگ زنی مجتمع تکثیر بچه ماهی در شهرک دلوار

وی بیان کرد: برای پروژه مجتمع تکثیر بچه‌ماهی در شهرک زیست فناورانه دلوار به میزان ۸ میلیارد تومان آورده اعتبار جهاد دانشگاهی است که انتظار داریم از محل اعتبارات استانی نیز ۸ میلیارد به این طرح اختصاص یابد تا در هفته دولت سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد. همانطور که مرکز آبزیان واقع در شغاب و طرح پایلوت کسب دانش تولید بچه ماهی اردیبهشت ماه کار خود را شروع کرده و اکنون به مرحله افتتاح رسیده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر توضیح داد: تعهد ما تولید ۵ میلیون قطعه بچه ماهی برای رفع نیاز ملی و صادرات به کشورهای حوزه خلیج‌فارس است.

راه اندازی دومین آزمایشگاه کرونای بوشهر

احمدی‌زاده با اشاره به آزمایشگاه کرونا جهاد دانشگاهی بوشهر گفت: ظرفیت نمونه‌گیری و انجام آزمایش حدوداً ۲۰۰ کیت است که در این زمینه از کیت‌های تولیدی جهاد دانشگاهی استفاده می شود. هدف از راه اندازی این آزمایشگاه توسط دفتر جهاددانشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی رفع نیاز مردم است چرا که اگر روزانه ۲۰۰ تست انجام شود از تعداد نمونه‌های در انتظار کاسته می‌شود. کاهش زمان انتظار برای دریافت پاسخ آزمایش در پیشگیری از گسترش شیوع کرونا تاثیر زیادی دارد.

منبع: