در آستانه روز خبرنگار؛
خبرنگاران بوشهری خون اهدا کردند+عکس
پیغام: در آستانه روز خبرنگار و به همت خانه مطبوعات و رسانه های استان بوشهر صبح روز سه شنبه اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات به همراه جمعی از خبرنگاران رسانه های استان و همچنین صداوسیما مرکز بوشهر با حضور در مرکز انتقال خون بوشهر، خون اهدا کردند.
كدخبر: 116087
1399/05/14

پیغام: در آستانه روز خبرنگار و به همت خانه مطبوعات و رسانه های استان بوشهر صبح روز سه شنبه اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات به همراه جمعی از خبرنگاران رسانه های استان و همچنین صداوسیما مرکز بوشهر با حضور در مرکز انتقال خون بوشهر، خون اهدا کردند.

به گزارش «پیغام»؛ نرگس عبیدی مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با حضور در جمع خبرنگاران اهداء کننده خون ضمن گفتگو،از این حرکت خداپسندانه آن تقدیر و تشکر به عمل آورد.

وی همچنین در ادامه  افزود: رسانه ها با فرهنگ سازی می توانند باعث ترغیب هم استانی های برای اهدا خون به افراد نیازمند شوند.

به گفته این مقام مسئول استانی شیوع ویروس کرونا سبب شده تعداد مراجعان به پایگاه‌‍‌های انتقال خون کاهش یابد و کاهش اهداء خون می‌تواند مشکلاتی برای بیمارستان‌ها در تامین خون برای افراد نیازمند ایجاد کند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با بیان این که برای حفظ ذخایر خون، به همه گروه‌های خونی نیاز است، اذعان داشت از همه مردم به ویژه اهدا کنندگان تقاضا می‌شود با اهداء بخشی از خون خود به کمک بیماران بشتابند.

عبیدی با بیان این که اهدا خون مردانه نیست، گفت: متاسفانه حضور بانوان برای اهدا خون کمرنگ است و از همه بانوان درخواست می کنیم همانطور که در برنامه های دیگر حضور موثر دارند و در این امر خداپسندانه نیز مشارکت کنند و با اهدا خون خود حیات دوباره به بیماران ببخشند.

وی در ادامه به اهداء پلاسمای خود بیماران  بهبود یافته کرونا اشاره کرد و گفت: هم اکنون فضای مرکز انتقال خون برای حضور این بیماران برای اهدا خونشان کافی نیست اما دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قول دادند مکانی را برای اهداء پلاسمای خون بیماران بهبود یافته  کرونا دراختیار انتقال خون بوشهر قرار دهند.

نایب رئیس خانه مطبوعات و رسانه های بوشهر در حاشیه این برنامه گفت: خبرنگاران بوشهری در اقدامی خداپسندانه با حضور در مرکز انتقال خون بوشهر به مناسبت هفته انتقال خون و روز خبرنگار، خون خود را برای استفاده نیازمندان اهدا کردند.

وحید امیر هدف از این کار را تشویق قشرهای مختلف مردم برای اهدای خون بیان کرد و گفت:  در شرایطی که استان درگیر بیماری کرونا است، نیاز به خون بیش از گذشته احساس می شود و تلاش کردیم با این حرکت گامی در جهت تشویق مردم برای اهدا خون برداشته باشیم.

نایب رئیس خانه مطبوعات و رسانه های بوشهر اظهار کرد: در مرکز انتقال خون استان تمام پروتکل های بهداشتی رعایت شده و هم استانی ها با آرامش می توانند خون خود را اهدا کنند.

 

 

 

 

 

       

  

 

   

 خبرنگار: صدیقه جمالی

 

 

 

منبع: